Finns det högutbildade schizofrena som dessutom fått jobb som just det?

Mer
5 år 1 vecka sedan #1146911 av Amandara
Jag har jobbat som fysioterapeut. Men det gick sjukt dåligt för jag var dyngsjuk. Jobbat 1.5 år.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1146930 av Nissegossen
Isa-Alise hon har en masters examen, en dotter har Undervisat som lärare i USA och mycket annat jag har förlorat kontakten genom att jag var tvungen att skapa ett nytt e-post konto.

I och för sig vet hennes riktiga namn och kan få tag på henne på annat sätt. glöm att du får det av mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 vecka sedan #1146936 av Geta
Det har blivit väldigt tyst om Isa-Alise. Det verkar inte som att hon föreläser längre.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1146965 av wasp

Geta skrev: Det har blivit väldigt tyst om Isa-Alise. Det verkar inte som att hon föreläser längre.


Tror det var Admin1 som nämnde att hon flyttat in till centrala Uppsala och hade någon sjukdom jag tyvärr glömt.
Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1146994 av Admin1
Ja, Isa-Alise har fått tardiv dyskinesi och skulle gå ner till 75 % jobb. Det finns en liten grupp högutbildade, som jobbar. Jag är högutbildad mer än de flesta, men jag föredrar sjukersättning. Jag är inte intresserad av jobben som finns inom psykiatrin för man bör vara läkare för dem. Ekonomiskt ingen bra affär heller för universitetsstäderna har dyra boendekostnader. Sedan har vi diskrimineringen som kan bli värre för mig än normalt pga min höga utbildning.
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1147001 av Geta
Ja, diskrimineringen i arbetslivet är hemsk. Jag hade ett skyddat arbete som sjukvårdsbiträde på gynekologisk avdelning. Där blev jag inte mobbad, för jag hade på mig min sjukvårdsbiträdesbrosch som jag fick 1967.