Varför bildas det inte fler sociala arbetskooperativ?

Mer
5 år 1 vecka sedan #1147503 av Melody

Admin1 skrev: Om man vill jobba så är arbetsterapeuterna experter på arbetsförmåga. De kan nog bäst bedöma, vilket jobb man klarar av.


Det fanns inte på tal om man "ville" hos mina arbetsterapeuter. Jag tappade helt förtroende för dem när dem sa att jag ska söka jobb som vanligt fastän jag är extremt stresskänslig bla. Så nej, de är knappast experter när det gäller psyksjukas förmåga till jobb - inte i mitt fall iaf.

Det bästa vore få en sjuklön och jobba i ngt kooperativ utan stress max 10 h per vecka. Det jag menar med varför det ej startas fler arbetskooperativ är för att vi ska få lite mer livsglädje och gemenskap. Tror inte det skulle gå back ekonomiskt om det är mer på ideell basis. Hm.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1147525 av Nissegossen
Gammalt dokument, jag blir galen på tekniken.
vår, kontentan skriv till mig vilken stad du bor i skall jag söka och se vad som kan vara lämpligt för dig

Känner mig stoppad idag från att göra vad jag vill göra. Det skall inte vara så idag, med tekniken

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1147531 av Geta
Det finns väl ett kommunalt Dagcenter i varenda kommun, dit man kan gå för att få sysselsättning med sjukersättning. wasp går till ett sådant.
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Geta.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1147539 av Melody
Tack nissegossen. Problemet är att det finns ett kommunalt dagcenter där jag bor, ett aktivitetshus. Men vårdteamet tycker att det inte räcker, de vill väl att jag jobbar. Det är diskussion om det varje gång. Tanken är väl att jag ska bidra till samhällsnyttan....
Jag jobbar hellre gratis utan stress än att jobba osäkert och risk för ny psykos...
Mer
5 år 1 vecka sedan #1147547 av Geta
Vår,

Du får vända dig till politikerna och fråga varför de vill ha dig i arbete och inte ge dig sjukersättning direkt.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1147548 av Nissegossen
Svårt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum