Varför bildas det inte fler sociala arbetskooperativ?

Mer
5 år 2 veckor sedan #1147136 av Melody
Jaha. Nej de har aldrig nämnt sådana jobb tyvärr...
Mer
5 år 2 veckor sedan #1147175 av memphis
Du känner dig bäst själv, och vad du orkar med, men det kan också vara bra i samtal med FK och psykiatrin om du har några egna idéer vad du vill göra/ förslag på arbetsplatser. Men kanske i ett senare läge nör du känner dig lite starkare. Har man egna förslag så blir det oftast bättre.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1147184 av Amandara
Det kan vara svårt att få ett cooperativ att gå runt ekonomiskt. Målarverksamheten började som cooperativ men deltagarna insåg att de inte skulle kunna sälja konst för att betala hyra och löner.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1147242 av Admin1
Om man vill jobba så är arbetsterapeuterna experter på arbetsförmåga. De kan nog bäst bedöma, vilket jobb man klarar av.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1147273 av Klanggedin
Spännande, jag här nämnt en sån arbetsbedömning för min kontaktperson men jag gjorde en för länge sedan. Läkarna säger att jag inte klarar mer än daglig verksamhet vilket är ett sätt att få vara på en arbetsplats och göra lättare saker som att tömma kompost och så. Det är ett alternativ dom har där jag bor.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1147304 av MsTibbs
Man måste få det att gå runt ekonomiskt. Ha hjärta är viktigt, men man måste ha gröna siffror. Och hjälpa varann i sjuka perioder.