Hur många här har dv som jobb?

Mer
4 år 9 månader sedan #1166160 av Admin1
Det är mer lönsamt med daglig verksamhet än att hänga på Viska. 3000 kr per år kan man få.
Mer
4 år 9 månader sedan #1166176 av Geta
Det är ren förlust att hänga på Viska. Klipp Er och skaffa ett jobb! :grandpa
Mer
4 år 9 månader sedan #1166188 av Cosmos
Jag gick på någon typ av DV i början av 00-talet. Där var mest missbrukare. Var där frivilligt men någon form av ersättning var det aldrig tal om. Vi gjorde ju ingenting utom att sitta och snacka.

Blev sedan osams med personalen när de fick uppgiften att hålla i medicinen (APO-dos). De började tjafsa och inte dela ut mina mediciner om jag hade druckit. Vid ett tillfälle låste de om sig och jag stod och bankade på dörren. Till slut gav de mig hela rullen och jag blev av med detta APO-dossystem. Läkaren konstaterade att jag kunde hålla reda på medicinen själv och så blev det. Har sällan blivit så förnedrad som vid denna DV och att jag blev tilldelad APO-dos.
Mer
4 år 9 månader sedan #1166221 av MsTibbs
Jag gick på en kommunal verksamhet, inte DV, ett tag. Vi gjorde silversmide, armband och halsband. Jag blev sönderstressad för de tillät inte ens att dra sig undan fem minuters paus. Vi fick köpa mat för 20kr det var bra. Men det var äta snabbt och sen jobba igen.
Mer
4 år 9 månader sedan #1166249 av Richard
Vi får gratis kaffe också...

Mat kan man köpa vissa dagar för 30 kr.

Men man får bara gå ut o röka under pausen, men det struntar jag i, jag går ut o röker när jag vill. Tror bara de bara har sagt till mig en gång. Ibland säger jag t.o.m. -Jag går ut o tar ett bloss. -Jaja... svarar de. Men blir man stressad får man gå o ta en paus, det tror jag alldeles säkert. Det har klagats på att vi inte har något vilorum i de nya lokalerna.
Mer
4 år 9 månader sedan #1166252 av MsTibbs
På jobbet är det helt ok att gå runt kvarteret om man behöver. Jag gör sällan det, blir lugnare bara av att veta att jag har den möjligheten! :)