Hur är det egentligen?

Mer
4 år 8 månader sedan #1181739 av notwoodstock2

Geta skrev: notwoodstock.

Din situation kan inte vara omöjlig att lösa. Du kan bara inte leva lyxliv i framtiden. Dina basbehov kommer du att ha pengar till.


Jo, det tror jag också.
Mer
4 år 8 månader sedan #1181741 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Hur är det egentligen?
Tror egentligen inte på strikt block politik. Det är att förenkla saker och känns förlegat.
Man kan tycka olika om förslag som ett parti lägger fram. Unga väljare tenderar att tycka i sakfrågor inte inte är riktat till något egentligt parti.
Resultat av frågor som ställts eller som de tycker är viktiga tenderar att bli en mix av befintliga partier och behov av 20 nya.
Lösning är som jag poängterat tidigare. En direkt demokrati med fler folkomröstningar i viktiga frågor.
Politikers omyndighets förklaring av sina väljare och befolkning är lite för mycket.
Politiker verkar vara mindre förmögna att ta beslut och se konsekvenserna av dessa.
Mer
4 år 8 månader sedan #1181742 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur är det egentligen?
Politikerna är för mycket påverkade av lobbygrupper.
Mer
4 år 8 månader sedan #1181745 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Hur är det egentligen?
Jo, om jag inte minns fel så fick inte lobbyister påverka politiker. Det sågs som en form av korruption eller otillåten påverkan.
Därför politiker hade hög ersättning och förmåner samt en karenstid efter vissa uppdrag och befattningar.
Tror också att de som heltidspolitiket inte fick ha sido uppdrag. För att risken för jävsitutationer skulle uppstå då detta skulle åka misstro och åka misstro mot vårt politiska system.
Dessa tankar tycks inte falla dagens politiker på läppen.
Greed rules bigtime.
Mer
4 år 8 månader sedan #1181746 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur är det egentligen?
Det verkar som regeringen har tagits på sängen med all brottslighet idag. Det har inte fått nämnas för att skydda Sverigebilden mot utlandet. Men nu går det inte att blunda längre.
Mer
4 år 8 månader sedan #1181782 av notwoodstock2
Det hör kanske inte direkt heller till trådämnet, men:

Kan man få kommunalt bostadsbidrag eller vad det heter?