DV ett par timmar i veckan?

Mer
4 år 6 månader sedan #1193915 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet DV ett par timmar i veckan?
Vad brukar du måla med för färg, Richard? Akryl, olja, akvarell eller något annat?
Mer
4 år 6 månader sedan #1193928 av Richard
Svar från Richard i ämnet DV ett par timmar i veckan?
Mest akryl, men provar ibland på olja o akvarell. Olja gillar jag på nått sätt ändå bäst, det är lättare att blanda o få det mer att "sticka ut". Men ska man ha en, låt säg blå bakgrund (just nu målar jag mycket fiskar o havsliv), så är det bekvämast att grunda med akryl.

Akvarell har jag testat några gånger, men tycker det är jättesvårt... Kanske jag tar för mycket vatten...
Mer
4 år 6 månader sedan #1193929 av memphis
Svar från memphis i ämnet DV ett par timmar i veckan?
Om det fanns ett Spiran här skulle jag gärna gå dit. Men det är så liten ort. Det finns inge sånt.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan #1193931 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet DV ett par timmar i veckan?
jag tröttnade på kärringarna i kommunen när chefen sade åt mig att jag inte får prata om Djävulen och Jesus som jag sett och har erfarenhet av.

då de ofta satt och glodde på skräckfilm och snackar om sån skit på arbetstid så blev det rätt löjligt, och det lär de nog inse också, om Jesus tillåter dem!
Mer
4 år 6 månader sedan #1193933 av Richard
Svar från Richard i ämnet DV ett par timmar i veckan?

memphis skrev: Om det fanns ett Spiran här skulle jag gärna gå dit. Men det är så liten ort. Det finns inge sånt.

Det borde finnas i varje kommun!

Alla måste ha rätt till sysselsättning om man mår dåligt, då det bara blir sämre om man bara sitter hemma. Av en del av de som gått på Spiran så har en del börjat på Fontänhuset i grannkommunen Båstad. Så det borde kunna lösas med ett samarbete. Men bor man t.ex. i Norrland där kommungränserna är mycket stora, så kan det ju så klart vara svårt... Vad jag förstått så fungerar det mycket bra i Skåne, tror alla kommuner har en huvudort, möjligen inte Östra Göinge, men nån tätort finns där säkert.
Mer
4 år 6 månader sedan #1193943 av Geta
Svar från Geta i ämnet DV ett par timmar i veckan?
Jag slutade gå på Dagcentret, när personalen klagade på att vi kunde ha hur stora och dyra lägenheter som helst med bostadsbidrag. Dessutom hade vi för dyra mediciner. Jag bodde i en tvåa på 56 kvadratmeter utan något bostadsbidrag. Då hade jag Hibernal som kostade 50 kr per uttag. Tyckte det var orättvis beskyllning.