hade ni det svårt att hitta jobb efter sjukskrivning?

Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1206635 av mrsearlgray
har ansökt till ett deltidsjobb på 20 timmar i veckan, får se om dom ringer nästa vecka... är taggad men annars får jag skaffa ett möte med fk och arbetsförmedlingen, min kurator tyckte att det skulle kunna vara en bra grej att börja med, eftersom jag skulle få ut lite mer pengar än jag får nu, vilket vore gött, och orken har jag nog, har gått till nystart varje dag nu.
Last edit: 4 år 5 månader sedan by mrsearlgray.
Mer
4 år 5 månader sedan #1206636 av Kloppe
Om det är lätt eller svårt att få jobb beror på om det finns gott om jobb, eller är lågkonjuktur.
Mitt råd är att undvika att berätta att du varit sjukskriven. Om det uppkommer en situation där du måste prata om sjukskrivning, så är det en annan sak...

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
4 år 5 månader sedan #1206663 av memphis
Det kan vara, svårt att undvika ens sjukdomsfrånvaro från arbetsmarknaden om man söker ett jobb. Man måste förklara varför ens CV saknar nånting de senaste låt säga 10 åren. Då måste man förklara sig.
Mer
4 år 5 månader sedan #1206689 av Clean
Man får ljuga så gjorde jag. När jag fick 30 000 kronors lön per månad jobb. Sa jag att jag hade jobbat ihop pengar och var två år i utlandet. Vilket stämmer. Men jag ljög om att jag var hela tiden i utlandet och jobbat ihop pengar (fråga inte hur jag fick pengar) därmed kunde jag förklara bort saknade år pga sjukskrivning. Men jag tackade nej till jobbet. Jag var för utmattad av stress pga konspirationsteorier.
Mer
4 år 5 månader sedan #1206714 av mrsearlgray
fan vilken smart ide!
Mer
4 år 5 månader sedan #1206720 av Clean
Ja som Johannes nämner tycker jag egentligen oxå att man ska inte nämna sjukskrivning över huvud taget! Sedan kan behöver kan man om du känner nån tex som har ett företag som en del av CV! Det funkade för mej när jag sökte in till en utbildning.

Sedan om dom frågar varför du vill jobba deltid kan du säga att du pluggar på distans. Eller att du är student som pluggar distans. Det verkar ambitiöst att man både jobbar och pluggar vilket gör en ännu attraktivare!