Jag vill ha ett jobb

  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1218896 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Jag vill ha ett jobb
rekommenderar att hoppa över alla drömmar som börjar med "om jag vore rik". dvs om det handlar om pengar. man kan vara rik på glädje, frid, tacksamhet, kärlek och sånt med. dock vill jag inte förstöra någons drömmar, men det står ju om fällan att vilja bli rik i den heliga bibeln. och jag anser mig ha lärt mig en sådan läxa.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219028 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag vill ha ett jobb

Cider skrev: Dagens sjukersättning borde döpas om till t ex rehabiliteringsersättning, habiliteringsersättning i vissa fall, oberoende av vad dessa begrepp står för idag.

För de under 30 år heter sjukersättningen aktivitetsersättning.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219305 av Richard
Svar från Richard i ämnet Jag vill ha ett jobb
Jag skulle aldrig klara av en högskoleutbildning, har för mycket koncentrationsproblem. Jag märkte hur allt snurrade när vi planerade delar av vårt projekt igår. Men det funkar. Jag trivdes på fabriken jag jobbade på, fick lite mer avancerade uppgifter efter ett tag.

Jag skulle kunna tänka mig att köra taxi, men det är så läskiga typer man möter... Budbil är bättre! Men, jag bör inte köra bil alls med min medicinering!
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1219369 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag vill ha ett jobb

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219457 av Clean
Svar från Clean i ämnet Jag vill ha ett jobb
Dom som vill bli rika blir oftast inte det.. Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket!
Jag har noterat dom som blivit rika från fattigdom hade inga planer på att bli rika utan det bara blev så och dom tog den risken och chansen.
Mer
4 år 1 månad sedan #1234171 av Melody
Svar från Melody i ämnet Jag vill ha ett jobb
Rik handlar om så mkt mer än pengar för mig. Ett rikt liv är för mig en bra social bas, bra inflöde av pengar via ett jobb man trivs med och bra kollegor, balans mellan fritid och så vidare...