Tröstlöst hopplöst

Mer
4 år 3 månader sedan #1221123 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tröstlöst hopplöst
Hej och välkommen till viska

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1221155 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Tröstlöst hopplöst

Admin1 skrev: För schizofrenidiagnos enligt DSM 5 ingår nedsatt arbetsförmåga, men ej för ICD 10. Det är därför lite fler som får schizofrenidiagnos enligt ICD 10.

Er det stor forskjell, da? Forekomsten er vel overraskende lik verden over. Jeg kjenner ikke mange schizofrene, da det ikke finnes mange på små steder, men de jeg vet om sliter tilsynelatende ordentlig. Tror ikke noen av dem jobber i det hele tatt.

Er subkategoriene fjernet også? Vet ikke helt hva jeg synes om det.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221186 av Clean
Svar från Clean i ämnet Tröstlöst hopplöst
Recept från helvetet. Dom bryr sig inte. Idag är det prestation och pengar som är aktuellt. Dom säger att arbete gör oss friska. Vilket är lögn och det vet dom om. Dom bryr sig inte. Det är ett elitistisk samhälle vi lever i.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1221190 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Tröstlöst hopplöst
den som är ovillig att arbeta ska inte äta, står i bibeln ©

+Ordspråksboken 20:4 Svenska 1917 (SV1917)

^4 När hösten kommer, vill den late icke plöja; därför söker han vid skördetiden förgäves efter frukt.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221195 av Snowiee
Svar från Snowiee i ämnet Tröstlöst hopplöst
Tack för svar.

Jag borde kanske förtydliga att när jag skriver pendla så innebär det inte att vi bor på landsbygden utan i en stad. Min sambo pendlar från staden vi bor i till en annan stad. Det går väldigt bra buss/tågförbindelser.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221196 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Tröstlöst hopplöst
Problemet er at schizofreni slår til tidlig, og er for mange invalidiserende livet ut. Om jeg skulle ansette noen, ville jeg heller ikke valgt en schizofren framfor en frisk som kan det samme. Det er ikke urettferdig diskriminering, noe annet ville være idiotisk.