Investera i högriskfonder?

Mer
3 år 11 månader sedan #1250309 av Richard
Svar från Richard i ämnet Investera i högriskfonder?
Näää!?
Fy fan vad surt, jag då får jag väl ha dem tills jag blir ålderspensionär... Om det inte kommer någon oväntad jätteutgift...
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1250371 av Maxjohan1983
Arbetslösheten i USA kommer stiga till runt 20% är det beräknat. Det har varit FOMO(fear of missing out) med börsen senaste månaden och börsen kommer troligtvis gå nere mycket snart. Rekommenderar inte högriskfonder i detta läget.
Du hittar mina drag här:
www.tipranks.com/investors/589983/investorgreats

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
3 år 11 månader sedan #1250428 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Investera i högriskfonder?
Köp inte högriskfonder. Satsa på nordiska eller svenska aktiefonder. Alternativt aktier som fastighetsaktier, som Castellum och Hufvudstaden. De är ganska säkra.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1250489 av Amandara
Bättre att du bara köper aktier rakt av. De här sjunkit mycket av Corona.

Fonder är bara skit. De är inte bättre än du på att placera pengar i aktier. De ska ha betalt. Gör det själv.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan #1250501 av memphis
Svar från memphis i ämnet Investera i högriskfonder?
Jag skulle vilja investera i ett flerfamiljshus. Då kunde jag ha en lägenhet själv, och hyra ut de andra. Då behövde jag nog ingen sjukersättning utan kunde leva på fastigheten.
Mer
3 år 11 månader sedan #1250608 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Investera i högriskfonder?
Istället för fond kan man köpa de största investmentsbolagen i Sverige för det blir som en fond fast till lägre avgifter.