Arbetet inte bara ett arbete

Mer
3 år 10 månader sedan #1258149 av Geta
Svar från Geta i ämnet Arbetet inte bara ett arbete
Det är klart bättre att vara pensionerad, när man har diagnosen schizofreni.
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1258155 av Nissegossen
Ja, man kan behöva en matlåda även om man inte jobbar, du kan istället gå ut i skogen om det är tillåtet att göra upp eld. Har du lunchen med dig i en matlåda går den utmärkt för en lunch den dagen och ändå ha en till som nödask. om du är ensam

Förövrigt har jag en ishink, i den är den formad som en gammal termos i glas, den håller i isbitar som fortfarande skvalpar runt i den på morgonen, gör jag ett enkelt lås för locket går den för mattermos

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1258171 av Geta
Svar från Geta i ämnet Arbetet inte bara ett arbete
När jag var i Paris 1977 åt vi på en restaurang. En stor hund blev serverad vatten ur en ishink.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1258213 av Fantasio
Jag hade många arbetskamrater och tyckte bra om de flesta. Jag var mest vid den så kallade tubfyllaren. Brustabletter ned i rör och kork på. Men ibland gjorde jag andra saker. Fasen, på den tiden var jag psykiskt och fysiskt frisk och hade vänner. Idag är det mesta borta.
Mer
3 år 10 månader sedan #1258214 av Geta
Svar från Geta i ämnet Arbetet inte bara ett arbete
Din schizofreni hade säkert byggts upp under många år. Den kommer inte som en blixt från klar himmel.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1258216 av Fantasio
Ja, stämmer säkert. Jag har alltid varit en udda typ. Hur många år var du ute i arbetslivet, Geta? Hade du haft sämre pension om du inte arbetat?