Urban Exploration som hobby

Mer
3 år 6 månader sedan #1293107 av Lejonhjärta
Jag är intresserad av urban exploration: sv.wikipedia.org/wiki/Urban_exploration

Har ägnat mig åt detta förr. En gång var jag ute med ett gäng andra vid Broby Sanatorium i Östra Göinge och kollade. Några av dem vågade sig in, men då gick plötsligt larmet -- skithögt! Vi kutade fort in i en närliggande skog. Haha, vi var alla rätt uppskrämda då och halkade iväg snabbt på isen. Jag tror det var då min ficklampa ramlade ur min väska. Det var mitt i natten i kallaste januari. Snart dök nåt vaktbolag upp, i fjärran, med röda billjus. Kanske Securitas?

Ingen av oss var hemmahörande i trakten, så vi använde GPS för att hitta tillbaka till bilen. Vid nåt tillfälle så låg vi i en hög
-ovanpå- varandra för att de andra blev rädda att folk skulle se oss -- snabbt upp i en dunge och gömma oss. Vi skrattade gott åt allt, för att sedan åka hemåt. Ovanligt och roligt, trots att det blev lite kortlivat.

Nån mer som är intresserad av det här?

Jag brukar följa vissa YouTubers som sysslar med det, alltid lika spännande :)

sv.wikipedia.org/wiki/Broby_sanatorium

En bra YouTube-kanal med UE-tema: www.youtube.com/channel/UCcem9I78ybZLHLRUlkUO3sw
Mer
3 år 6 månader sedan #1293108 av Geta
Svar från Geta i ämnet Urban Exploration som hobby
Jan Jörnmark tas upp här. Han har besökt och fotat glömda byggnader.

sv.wikipedia.org/wiki/Jan_J%C3%B6rnmark
Mer
3 år 6 månader sedan #1293110 av Lejonhjärta
Intressant att han gett ut böcker i ämnet! Tack Geta, för tipset. :)
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1293114 av Nissegossen
Ja,Jag är intresserad en tonåring odlar ett halvt ton mat på 20 kvadrat, har stått om det i pressen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1293117 av Lejonhjärta
Nu vet jag sedan gammalt att det finns en ravin med ett stort rör där som sägs leda en rakt in i kulvertar under staden, alldeles i närheten av mitt hus. Det är massa kor där på somrarna. Men nu på hösten borde det vara fri lejd! :)
Mer
3 år 6 månader sedan #1293119 av Geta
Svar från Geta i ämnet Urban Exploration som hobby
I Oslo var det en grupp ungdomar som hade ett raveparty i ett gammalt övergivet skyddsrum med bara en liten lucka som ingång. De värmde upp utrymmet och blev gasförgiftade. En del allvarligt.