Urban Exploration som hobby

Mer
3 år 6 månader sedan #1293375 av Geta
Svar från Geta i ämnet Urban Exploration som hobby
Visingsö i Vättern.
Mer
3 år 6 månader sedan #1293377 av Nissegossen

Geta skrev: Har åkt i loket på ett godståg mellan Hallsberg och Örebro en gång.



åkte godståg till den förmodade slakten i lumpen och klättrade på en stridsvagn S, jag hade möjlighet att sitta i ett av förarsätena det framåt, men typ bilda kö

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1293468 av wasp
Svar från wasp i ämnet Urban Exploration som hobby
Har åkt bil mellan Helsingborg och Kramfors/Örnsköldsvik på två dagar 1965. Med den tidens vägar! Sen den fjärde dagen tillbaka till Gävle igen (påsklov).

Ska förklara resan. Företaget pappa jobbade åt hade huvudkontor i Landskrona. Mamma och jag åkte med i bilen från Gävle men stannade i Helsingborg där vi övernattade på ett billigt hotell. Pappa fortsatte till Landskrona och hämtade upp oss dagen efter så åkte vi mot Gävle igen. Farmor bodde i Kramfors men hade blivit sjuk och inlagd på sjukhus i Örnsköldsvik. När vi kommit hem ringde de från sjukhuset och vi åkte upp till Kramfors/Ö-vik. Sedan dagen efter tillbaka till Gävle igen och mitt påsklov det året blev innehållsrikt.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1293477 av Geta
Svar från Geta i ämnet Urban Exploration som hobby
Ett minne för livet.
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1293496 av Nissegossen
Vi åkte Sverige runt på en vecka vi tog västra vägen upp, till så långt man kunde komma upp Sverige det var till Karesuando som låg på Svenska sidan och det gick där en färja till Finska sidan av gränsfloden men vi var aldrig i Finland.

Sedan åkte vi ned längs Östersjön vi var i Ystad sedan körde farsan hem därifrån även så var vi på Öland och Gotland såg Raukar var i Lummelundagrottan och jag fick en pennkniv på Öland motivet var en väderkvarn. Fick en Mora kniv i Dalarna farsan hade roligt när vi var i Norrland och renar gick längs sidan av bilen och jag sade, skall jag slakta den? I dag, vilken unge får en kniv som 12 åring, jag hade länge en fällkniv på mig men fick lägga av då det råder knivförbud.

När vi hade hund och en grannes kamphund smet ut genom dörren på en lägenhet med uteplats och ställer sig över min hund visar tänderna och sade i princip han är min nu, vad skulle jag gjort?

Ägaren kom rusande och hugger tag i bakdelen slänger upp han över axeln och det gör den hunden spak. Då köpte jag en större kniv med bladspärr och lade i hundens kasse med vatten påsar något för hunden att dricka ur, jag tänkte jag måste kunna försvara min hund på något sett.
Annars en hund som tagit ett järngrepp på en annan hund med att ha satt käkarna runt får man vrida om pungkulorna för att få den att släppa.

Och nej jag bär aldrig kniv på mig men en fällkniv ligger under packningen med två tröjor samt att nödasken med en liten kniv som ligger i den. Den är svår att öppna då den har maskeringstejp runt sidorna för att den inte skall gå upp när man hanterar den. På kärran har jag spänt fast ett modifierad diskställ ordning i IKEA sortimentet passar för vatten flaska, öl hållare den är omgjord till en IKEA stove hundratalsfilmer på Youtube finns på sådana, en vedspis istället för att använda brännaren till ett Trangia kök för sprit hittar man inte i skogen men trä är vad som finns där. Sprit är tungt i packningen. Jag hittade nyligen ett sådant diskställ, det står nu i köket och används som diskställ, det är därför den blivit gjord.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1293498 av Geta
Svar från Geta i ämnet Urban Exploration som hobby
Min pappa och jag tog färjan från Sundsvall till Vasa i Finland. Vi åkte nära kusten norrut. Det var mest gråa ängslador längs vägen. Vi åkte in i Sverige via Haparanda. På Seskarö såg vi renar. Vi övernattade på Jokkmokks folkhögskola. Sedan fortsatte vi söderut. Vi tog en tur till Luleå och Gamlestadens kyrkby. Sedan passerade vi älv efter älv och lingonmoar. Mamma tyckte att vi kom hem alldeles för tidigt.