studera med funktionshinder

  • aivo
  • Besökare
  • Besökare
16 år 2 månader sedan #110461 av aivo
Svar från aivo i ämnet studera med funktionshinder
Ja det funkar jättebra.. över 1000kr fick han förra månaden för att han gav mig anteckningar från lektioner. (ifrån skolan alltså) Denna månad blir det väl 2000kr.

Jag hjälper också honom, med mitt intellekt förklarar jag hur vissa formler funkar o så, så vi har verkligen ett team-work. :D Ja är inte dum ja klarar bara inte av för mycket människor. :)

Hoppas fler får lika bra stöd som jag fått, jag är tacksam över det. Annars skulle det kanske gå men det skulle bli väldigt plågsamt. Nu trivs jag som handsken här. :D
Mer
16 år 2 månader sedan #110468 av Nissegossen
Kul!Nu ser vi att stödinsatser lönar sig!!!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 2 månader sedan #110479 av m.
Svar från m. i ämnet studera med funktionshinder
jag hade också anteckningsstöd förut. det kunde vara till stor hjälp ibland.
så pluggar man och mår dåligt är det en rekommendation att söka upp samordnaren på sin högskola/sitt universitet. kanske finns det nåt de kan hjälpa till med.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 2 månader sedan #110498 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet studera med funktionshinder
Jag skulle ha haft anteckningsstöd när jag pluggade för över tjugo år sedan. Var på en föreläsning en gång med en sjuksköterska, hon skrev upp en mycket lättläst anteckningsblock, med en av en sådan klass, så hjälper det nog mycket, läser mina anteckningar från den tiden begriper inte ett smack.

Vars är världen på väg?