Datorn har helt slutat att fungera

Mer
16 år 4 månader sedan #101951 av Mysterio

Isa-alise (oinloggad) skrev: Jo, när jag försöker starta datorn bootar den om flera gånger, men utan att nå fram till windows. Den har en längre tid haft problem, men nu går den inte att starta alls. Jag kanske ska lämna in den för reparation, men den är från år 2000, så den har inte så mycket minneskapacitet ändå. Den har varit rätt trög. En nyare dator skulle vara snabbare också, tror jag.


En sådan gammal dator är inte värd att satsa pengar på då den inte är värd någonting förutsatt att det inte är något enkelt som går att fixa förståss, En ny låg budget dator i dagsläget kan man köpa för runt 3-4 tusen utan skärm och den lär vara minst 20 gånger så kraftfull mot vad du har nu, tänk bara på att du behöver mycket raminne om du skall ha Windows Vista minst 2gb, mindre än så och den kommer bli sölig.

Dom två populäraste nätbolagen är Komplett för sin storlek, datorbutiken är mindre men har bättre priser be någon datorkunning att sätta ihop en billig dator åt dig där. Det finns förvisso en massa företag att handla ifrån men det finns också en hel del oseriösa företag, använd prisjakt för att kolla omdömen om du väljer någon annan butik.

Tänk på att om du köper din dator från till exempel Siba, Elgiganten och liknande företag så blir det dyrare eftersom dom har mer utgifter än nätbolagen.
  • Pallekula
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #102276 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet Datorn har helt slutat att fungera
precis som Nissen säger så behöver man inte köpa en ny dator bara för att windows krånglar. Oftast är det mjukvaruproblem när någon har problem med sin dator, o för en som inte orkar eller har tid att felsöka så är en omformatering lättast.

Skulle jag köpt en ny dator varje gång windows trasar sig hade ja vart rejält mycke fattigare än vad jag är nu.