Frånvarande

  • Jocke/dagskiftet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 11 månader sedan #129760 av Jocke/dagskiftet
Frånvarande skapades av Jocke/dagskiftet
Jag enhar en stor kris nu, fläkten har nog lagt av , den till processorn. Och internet har lagt av, en kombination förmodligen? Jag ska försöka titta in under vec kan från främmande datorer. Ha det bra alla.
Mer
15 år 11 månader sedan #129800 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Frånvarande
Det var ju synd att du fått fel på datorn. Hoppas att det går att fixa snabbt. På mina gamla datorer gick processorfläkten sönder, vilket visade sig genom ett fruktansvärt oljud, som upphörde när jag under 1 sekund stack en penna i fläkten. Jag köpte en ny fläkt i en datoraffär, där jag sa vilken processor jag hade och bytte själv. På 7 år fick jag byta fläkten 2 gånger. Fläkten kostade cirka 100 kr.
  • Jocke/dagskiftet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 11 månader sedan #129801 av Jocke/dagskiftet
Svar från Jocke/dagskiftet i ämnet Frånvarande
Tjena alla! Går som på nålar och känner sig vimsig utan dator. Jag hade räknat med att logga in igen från min dator nu, men olika omständigheter gör att jag nog får avvakta morgondagens svep? Men en brasklapp, visst är det fruktansvärt att mänskligheten är beroende av denna teknikens vidunder. Samhället borde inte förlita sig till enbart teknik, vi måste ha en beredskap för om allt kraschar, då står vi där utan kunskaper om hur man skaffar sig kunskaper.
  • Jocke/dagskiftet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 11 månader sedan #129831 av Jocke/dagskiftet
Svar från Jocke/dagskiftet i ämnet Frånvarande
Dem tjuvhöll datorn så jag tänkte ta hem den trotts att en virus var inblandad. Men nä, dem tänker att datorn kan stanna igen. Tack Admin!
Mer
15 år 11 månader sedan #129832 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Frånvarande
Har du datorn på reparation, Jocke? Vad var felet?
Mer
15 år 11 månader sedan #129834 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Frånvarande
Startar den upp över huvudtaget? Vill du ha en fläkt så kan jag skicka över en från slaktad dator! kostar gratis!

Är det virus och om du har originalskivorna till XP så är det lätt att omformatera hårddisken och förhoppningsvis blir du då kvitt virus. Det är inte vanligt att virus är kvar efter en omformatering.
Att göra det, gör du genom att du startar med originalskivan i och gör efter instruktionerna. så lägger du in XP på nytt. Har gjort ett antal ggr nu!
Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum