Frånvarande

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 11 månader sedan #129936 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Frånvarande
Jo, på ett vis känns det kränkande, att låta andra få tillgång till ens dator. Man känner sig utlämnad när man inte vet vilka områden dem har varit och rotat i, fiinns det ngn logg på vilka avsnitt som det hat tittats på under dem aktuella dagarna? Jag vet att det är dumt att ha privata saker sparad i datorn. Men varför ska man inskränka sig, för att några kan skärskåda ens integritet?

Min dator är 4 år i oktober. Processorfläkten köpte jag separat (tystgårnde) för ca tre år sedan, så ingen garanti. Pengar kommer definitivt att nli en tvistefråga i framtiden. Eller om det inte redan är det?
Det är dyrt att bli två!

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 11 månader sedan #129937 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Frånvarande
För att se vad du gör, så gå in på utforskaren. Där står vad du har för filer och det kan vara bra att där ta bort sådant gammalt som ligger även om du gjort diskrensning, ligger det kvar filer där som du trodde var borta från din dator sedan länge. Det är bra att ta bort mycket som ligger där, för de filerna tar upp plats på hårddisken!

Ta bara inte bort sådant som är viktigt för att få datorn att fungera...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 11 månader sedan #129945 av Pippi
Svar från Pippi i ämnet Frånvarande
Mitt antivirus blockerar alla intrångsförsök. Får meddelande om när och ip och att det har blockerats. F-secure
Mer
15 år 11 månader sedan #129946 av Pippi
Svar från Pippi i ämnet Frånvarande

Jocke skrev: Jo, på ett vis känns det kränkande, att låta andra få tillgång till ens dator. Man känner sig utlämnad när man inte vet vilka områden dem har varit och rotat i, fiinns det ngn logg på vilka avsnitt som det hat tittats på under dem aktuella dagarna? Jag vet att det är dumt att ha privata saker sparad i datorn. Men varför ska man inskränka sig, för att några kan skärskåda ens integritet?

Min dator är 4 år i oktober. Processorfläkten köpte jag separat (tystgårnde) för ca tre år sedan, så ingen garanti. Pengar kommer definitivt att nli en tvistefråga i framtiden. Eller om det inte redan är det?
Det är dyrt att bli två!


Se inte så på det Jocke!
När hon väl är inne i så att säga systemet och får/tjänar pengar så blir det billigare för bägge. Att leva ensam är alltid dyrare. :!:
Allt blir roligt och gladare när hon kommer! Var inte pessimist Jocke :D
Mer
15 år 11 månader sedan #129996 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Frånvarande
Jag tror inte att datorreparatörerna har tid att sitta och läsa mail och sådana saker för det tar ju en väldig tid och det mesta är väl ganska ointressant för dem. Vad kostade reparationen förresten? Du skulle ju kunna söka pengar från någon fond för datareparationen. På biblioteket finns en bok, som heter Stora Fondboken med fonder som går att söka medel ur.

Jag tror att din tjej kan få bidrag om hon går kursen Svenska För Invandrare. Du kanske skulle undersöka vilka möjligheter som finns för henne att få bidrag odyl. Känner du kanske någon i samma situation, som har erfarenheter att delge dig?
  • Jocke/Dagskiftet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 11 månader sedan #130011 av Jocke/Dagskiftet
Svar från Jocke/Dagskiftet i ämnet Frånvarande
Det tar alltför lång tid med beredning för att ansökan om fondpengar ska bifallas. Det där med med tid är relativt, jag tror dem enligt lag är tvungen att undersöka om illegala affäter försiggår mot internet. Jag tror dem har en skyldighet att anmäla om ngt brottsligt försiggår? Appropå tjejen, så är det svårt att beräkna hur det kommer att fungera. Är i en främmande stad just nu, så jag kommer inte hem på några timmar än, men datorn var igår kväll i perfekt skick.