Mer minne

Mer
15 år 4 månader sedan #175264 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Mer minne
Jo, nu har jag fått hem min "gamla" dator från Komplett. Jag fick ingen ny som jag skrivit om tidigare utan dom sa sig inte hitta något fel på min gamla efter det att dom installerat om Windows och hård testat den med en massa tester.
Men tro det eller ej så var det trots det samma fel på den som det hela tiden varit. Så nu åker den tillbaks till Komplett för 4:de gången.
Jag är så himla trött på detta nu, men nu är det verkligen uppe på tapeten att jag ska få en ny.
Mer
15 år 4 månader sedan #175268 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mer minne
Vad tråkigt!
Det måste vara konstigt om datorn fungerar på firman
men inte hos dig. Den andra datorn du har- är inte den
fast ansluten?
Kan det vara något med anslutningen?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 4 månader sedan #175270 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Mer minne
Jag undrar om du har en router som brandvägg? Isåfall är det där man ska registrera sin ip-adress och inte i den här datorn. Jag tror du gör ngn form av inprogrammeringsfel till datorn som gör att du inte kommer ut på internet, för jag antar att du kommer in på skrivbordet? Om det blir blått direkt när du startar så vet jag att man kanske ska in på bios eller starta i felsäkert läge för det måste vara ngt i ip-adressen som jag förstår det.
Är du säker på att du har en giltig ip-adress? Du måste tro deras ord, dem har ngn form av direktförbindelse med internet pga administratorsbefogenheter. Ja, jag lider med dig, jag gick igenom detta för några år sedan, än idag känner jag av dem känslorna, vågar inte riktigt lita på olika hårdvaror, ex panda hade en brandvägg inbyggd i sitt program, den kolliderade med min 64 bitars dator också med inbyggd brandvägg total konflikt + även virus som verkligen fick dessa ingenjörer att prestera sitt max, bl. a installera olika fix inom en minut innan datorn startade om igen. Puuh, det var verkligen en pärs, det höll på i 4 månader, jag fick en grundlig psykos av denna stress, var bl. a ömhetstörstande, ville inte höra dessa löften oam att allt skulle ordna sig inom en timme, det gick några timmar, det gick en vecka och sedan en månad och sedan fler, man blev luttrad och lärde sig att man kan inte lita på ngn när det verkligen gäller.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 4 månader sedan #175273 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Mer minne
Nej, den startar men när den ska boota så börjar den knacka och det kommer upp en blåskärm så det går inte att starta Windows.
Den jag kör nu är min gamla bärbara som jag har i samma kontakt. Och jag har prövat skärmen på den och den fungerar som den ska.
Så detta är hur mystiskt som helst.
Har funderingar på om det är schassit som det är fel på, hur det nu ska vara. De måste ju ha hittat fel på den eftersom dom tidigare bytt både moderkort, hårddisk och nätaggregat två gånger samt gjort ominstallationer av Windows ett par gånger. Det gör dom ju inte om de inte hittar något fel på den.
Jag hade inte kopplat in internet eftersom jag tänkte just på deras antivirus som kommer med automatiskt. Jag har ju telias säkerhetsprogram i vanliga fall och jag vet att man måste avinstallera deras innan.
  • Från mig
  • Besökare
  • Besökare
15 år 4 månader sedan #175276 av Från mig
Svar från Från mig i ämnet Mer minne
ulfolsson.bloggsida.se/ vill ge dig ett tips. Skaffa en extern hårddisk om du har material som du är rädd om.
Mer
15 år 4 månader sedan #175277 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mer minne
Har den här datorn fungerat felfritt någon gång?