cookies

Mer
14 år 7 månader sedan #238254 av Nissegossen
cookies skapades av Nissegossen
Du, admin, varför kräver viska och en del andra sajter, cookies?
Varför jag frågar är för att i de allra flesta fall krävs det [i:3gceygn3]inte[/i:3gceygn3]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 7 månader sedan #238256 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet cookies
Det är bara medlemmar på Viska, som får cookies och den skapas vid inloggning och för att kunna använda medlemsfunktionerna. Genom att aldrig logga ut och behålla cookien för Viska blir man alltid automatiskt inloggad när man besöker Viska. Om man stänger av cookies kan man alltså aldrig logga in här.
Mer
14 år 7 månader sedan #238269 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet cookies
Tack för svar Admin, bara det att jag liksom kan inte begripa varför en del andra sajter behöver det, när motsvarande på andra ställen inte behöver det! Exv Aftonbladet TV kräver cookies men inte expressen TV. En annan, en TV kanal kräver det, men inte nästa osv

Det jag är lite bekymrad över, är att jag kan få trackingcookies på datorn, om jag öppnar för liksom alla cookies, därför är jag mycket tveksam till att i så fall tillåta det och så länge jag selektiviserar så har jag varit ren på varje skanning, Detta då datorn förstås :lol: :P :mrgreen:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 7 månader sedan #238271 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet cookies
Så om jag glömmer att logga ut när jag ska gå och lägga mig, står jag då inte uppsatt som närvarande medlem?
Mer
14 år 7 månader sedan #238272 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet cookies
Fantasio, om du inte loggar ut, så är du inloggad redan när du får upp viska nästa dag, lite feltänk där...

Så länge du inte rensar ut cookies när du inte är inloggad på viska behåller du cookiesen eller också då "kakan" på svenska, om du inte loggar ut, behöver du alltså inte logga in näste dag.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 7 månader sedan #238274 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet cookies
Okej. Tack.