cookies

Mer
14 år 7 månader sedan #238276 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet cookies
Fantasio om du inte loggar ut, när du lämnar Viska, så syns du ändå inte i Vem är var?, därför din cookie har försvunnit från sajten. När du återvänder till sajten blir du automatiskt inloggad via cookien och syns i Vem är var?
Mer
14 år 7 månader sedan #238282 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet cookies
:lol: Jag utnyttjar ju ccleaner för att ta bort historiken på datorn vad gäller tillfälliga internetfiler och har upptäckt att när jag inte är inloggad på viska när jag gör det, försvinner också kakan på viska, men är jag inloggad, är det bara att köra på som vanligt. Så gör jag varje dag!

Ccleaner är ett gratisprogram, vill ni donera så går det ju bra. Ni finner den här
www.ccleaner.com/download

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 7 månader sedan #238493 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet cookies
AVG Free Edition tar också bort skadliga cookies. När du har kört scanningen med AVG, så kolla i historiken, där får man varning för skadliga cookies och man kan också radera dem - Remove all unhealed infections.
Mer
14 år 7 månader sedan #238499 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet cookies
:lol: Ja, jag vet Admin, men ccleaner tar bara bort historiken och och gör samma jobb som diskrensning!
Det var det jag menade, men har du problem med registret, så kör du där det står registret på Ccleaner så rättar det programmet till det! Du söker bara efter problem sedan reparera, så blir det bättre med datorn.

Pröva och se, för ccleaner är ett gratis program och är du inte nöjd är det bara att avinstallera det..

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 7 månader sedan #238502 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet cookies
Om man har spybot på datorn, så tar det också bort spyware och då trackingcookies, precis som AVG.
Men fördelen med spybot är att så fort någon vill få tillträde till datorn, så får du en varning via spybot och du kan själv avgöra om du vill installera och tillåta, eller också nekar du det programmet att installera det, det programmet vill göra!

Effektivt, för är det så att du sitter och laddar ned program och har sänkt garden på säkerhet, vill ofta program som inte har på datorn att göra komma in.
Men det kollar du med spybot! Har haft användning för den funktionen idag med grannens dator..
Spybot är ju gratis!
www.safer-networking.org/index2.html

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum