Muspekaren låser sig

Mer
14 år 8 månader sedan #241676 av Admin1
Windows XP Home
Optisk mus

För två veckor sedan hände sig att muspekaren låste sig och jag fick starta om datorn för att musen skulle fungera igen. Sedan dess drabbas jag av liknande besvär varannan till var tredje dag. Ibland försvinner muspekaren helt från bilden, men ofta är den låst och orubblig.

Jag har rengjort den optiska musen. Stoppat kontakten med Internet, men inget hjälper. Har någon annan haft liknande problem?
Mer
14 år 8 månader sedan #241680 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Muspekaren låser sig
Jag använder bärbar dator utan mus, det tycker jag är enklast. Men på jobbet har datorn mus. Ibland kan dock pilen låsa sig, och då stänger jag ned internet och plockar upp sidan på nytt. Oftast räcker det. Ibland trassslar internetuppkopplingen, och då drar jag ut strömmen från modemet i 20 sekunder och kopplar sen upp datorn mot internet igen. Det funkar om det inte är problem med internet i hela området.
Mer
14 år 8 månader sedan #241702 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Muspekaren låser sig
När det händer byter jag batteri och då löser det sig nästan alltid. Funktionen som ska säga till att man behöver byta batteri fungerar nästan aldrig. Jag ska köpa en ny mus som inte är sladdlös.
Mer
14 år 8 månader sedan #241729 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Muspekaren låser sig
Om du har en platta som musen är kopplad till, så ger jag dig rådet att stoppa in kontakten i datorn vad gäller plattan, för annars har grejerna ingen kontakt.

Om du har en mus som du kan använda till trådlöst närverk, så putsa där sändare/mottagare sitter i datorn, det kan ju ha kommit damm på sakerna.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 8 månader sedan #241733 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Muspekaren låser sig
Jag har en trådlös mus, när det hänger sig, så byter jag batterier. Det kommer ibland en skylt som varnar en att batterierna håller på att ta slut, jag ignorerar detta utan jag byter bara när det hänger upp sig. Eller pröva att ändra mottagarens plats, det brukar vara det som får apparaten att funka igen.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 8 månader sedan #241741 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Muspekaren låser sig
Musen är inte trådlös utan ansluten till en PS2-kontakt eller port.