Beroende :(

  • IFO__
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 6 månader sedan #253079 av IFO__
Beroende :( skapades av IFO__
Jag har motvilligt insett att jag är beroende av att sitta vid datorn. När jag sitter vid datorn kopplar jag bort allt, alla problem, all oro men också alla förpliktelser. Det händer ofta att jag blir två timmar sen (på en tid jag själv bestämmt) till att göra viktiga sysslor utan egentlig anledning. Jag tänker att jag sitter vid datorn 15 min till sedan går jag och handlar/duchar/diskar men helt plötsligt har 30 min gått och jag skjuter upp problemen ännu längre.

Jag kan sitta och slösurfa i timmar när det finns annat jag skulle kunna göra som är mer konstruktivt... Har beslutat mig för att sluta spela datorspel som är svårast att slita sig från och tar upp mest tid, när jag är inne i ett spel är det de första jag tänker på när jag vaknar och ibland går jag och lägger mig flera timmar för sent då jag "bara ska levla" eller erövra en provins eller något annat helt meningslöst. Det är inte ett tidsfördiv när jag har tråkigt längre utan en tidsslukare och syllsor och måsten läggs på hög.

Jag har lovat mig själv att bara sitta vid datorn en timme om dan när jag fått praktik eller någon annan sysselsättning men det kan ta år och dar innan det händer något på praktikfronten, lågkonjuktur som det är... Det värsta med datorberoendet är som för matberoende, man kan inte vara helt utan mat för att överleva och därför föder de beroendet ofrivilligt och i dagens samhälle går det knappt vara utan datorn och internet... Slutar jag helt att sitta vid datorn blir jag ännu mer isolerad och mår garanterat sämre. Någon som känner igen problemet? .? :(
Mer
14 år 6 månader sedan #253082 av mopa
Svar från mopa i ämnet Beroende :(
Jag är oxå smått beroende av datorn, men försöker att bara sitta där på kvällen, o inte för länge. Men det är svårt, jag vet.
Mer
14 år 6 månader sedan #253083 av Geta
Svar från Geta i ämnet Beroende :(
Jaaaa!!!!!
Mer
14 år 6 månader sedan #253085 av Lorelei
Mer
14 år 6 månader sedan #253091 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Beroende :(
:lol: är fullt beroende själv... :rolleyes:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 6 månader sedan #253093 av idefix
Svar från idefix i ämnet Beroende :(
Jag är också datorberoende flera gånger om. När jag jobbade satt jag 8h på jobbet med datorn, sen när jag kom hem satt jag framför hemdatorn tills det var dags att gå och lägga sig. Inte bra för leder och så, och jag har känsliga armar, lätt att få musarm.