Beroende :(

  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 6 månader sedan #253142 av Melun
Svar från Melun i ämnet Beroende :(
Jag lever tätt ihop med min dator, men jag kommer sällan på nåt att göra med den....
Datorberoende?? Jaa.....
Mer
14 år 6 månader sedan #253167 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Beroende :(
Jag tillbringar all vaken tid vid datorn utom när jag läser tidningen och tittar på TV på kvällen. För ett par veckor sedan var Internet borta i 8 timmar. Det var jobbigt för jag skulle skicka ut nyhetsbrevet den dagen. Jag städade och tittade på TV medan jag väntade på att Internet skulle fungera igen.
Mer
14 år 6 månader sedan #253171 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Beroende :(
Första på morgonen och sista på kvällen är att sitta på nätet, samt ledig tid däremellan, oftast det mesta.
Mer
14 år 6 månader sedan #253308 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Beroende :(
Vid schizofreni finns en förhöjd risk för olika typer av beroende - alkohol, droger, kaffe, nikotin, spel och det verkar nu här som en del kan vara beroende av Internet och dator. Det sistnämnda tycker jag inte låter så farligt.
  • IFO__
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 6 månader sedan #253343 av IFO__
Svar från IFO__ i ämnet Beroende :(
admin1,
det jobbiga för mig är att beroendet hindrar mig från att göra nödvändiga sysslor.
Jag har nu beslutat att bara sitta ca en timma om dagen vid datorn, har gjort det ett par dagar och jag har hittils valt att sitta vid datorn på kvällen, jag har helt slutat spela datorspel. Det jag saknar mest är musikbiblioteket jag har på datorn, jag måste nu skaffa mig någon form av musikuppspelare...
Mer
14 år 6 månader sedan #253366 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Beroende :(

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum