Webdesign - Bakgrund bakom tabell... hjälp!

Mer
11 år 10 månader sedan #491933 av ikolito
(där det nu är target="_blank")
Mer
11 år 10 månader sedan #492034 av Aspergergirl
Jag har tagit bort ramarna nu och det blev MYCKET bättre och enklare utan! Jag har istället skapat en tabell och fått de där marginalerna som jag ville ha. Dock hoppade menyn åt vänster igen. =/

Ni kan se detta på denna skärmdump.

Hjälp behöver jag med en sak. Jag vill ha en vertikal linje mellan vänstra och högra kolumnen, alltså inte ramar runt HELA kolumnerna! Det verkar krångligt att fixa. :cry:

/A-C
Mer
11 år 10 månader sedan #492035 av Aspergergirl
Glömde skärmdumpen i förra inlägget...

[attachment=0:25vcsiun]<!-- ia0 -->exempelhemsida6.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:25vcsiun]
Bilagor:
Mer
11 år 10 månader sedan #492091 av Aspergergirl
Nu är problemet löst med menyn. Jag skaffade en ny meny och den blev centrerad och mycket bättre på alla vis. Se skärmdump.

Min sista fråga är hur jag ska göra för att få en vertikal avdelare mellan mina två kolumner!? Det är en viktig fråga så jag hoppas att någon har svaret. Så här ser koden ut för tabellen:

&lt;table width=&quot;800&quot; border=&quot;0&quot; cellspacing=&quot;0&quot; cellpadding=&quot;18&quot; background=&quot;forgatmigejbakgrund.gif&quot;&gt;
&lt;tr valign=&quot;top&quot;&gt;
&lt;td style=&quot;color: #000;&quot; align=&quot;left&quot; width=&quot;500&quot;&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;P&gt;&lt;h3&gt;&amp;nbsp;&lt;/h3&gt;&lt;/P&gt; Test test test test test Test test test test test Test test test test test Test test test test test Test test test test test Test test test test testTest test test test test Test test test test test Test test test test test&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;/td&gt;
&lt;td style=&quot;color: #3399ff;&quot; align=&quot;left&quot; width=&quot;300&quot;&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;h3&gt;&lt;b&gt;
Test2&lt;/b&gt;&lt;/h3&gt;Nu fortsätter texten och här kommer ännu mer text och här kommer lite till&lt;br&gt; Jag testar hur det fungerar&lt;/td&gt;
&lt;/tr&gt;
&lt;/table&gt;
Bilagor:
Mer
11 år 10 månader sedan #492145 av tobbe
Jag tycker fortfarande att du ska använda divvar till design. :D
Men om du ska använda tables så kan du göra en till table till din text.
Sedan gör du en bild med en border på lämpligt ställe och kör en repear-y på den som du sedan använder som bakgrundsbild till din table.