Den värsta PC-grejen som jag råkat ut för!

Mer
10 år 3 månader sedan #641482 av Geta
När jag åkte hem med nylagad dator på bussen och drog den på en bagagekärra. Den skakade sönder och fungerade inte därefter.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
10 år 3 månader sedan #641498 av Jocke
Har varit med om en virus jag fick av en kompis då. Den startade om efter en minut helatiden, t.o.m två tekniker samtidigt hade problem med det problemet. Sedan skaffade jag en antivirusprogram som kom i konflikt med ett annat program på datorn, det tog lång tid för teknikerna att lista ut det.

Vars är världen på väg?
Mer
10 år 2 månader sedan #646796 av Traxerity
Menar du vriden eller har bara skärmbilden roteras i 90 grader? Ibland på gamla datorer och vissa tangentbord kunde man hålla in en knapp och trycka på pilarna på tangentbordet så vred sig bildskärmen hur som helst.

Roligt trick man gjorde i grundskolan på läraren att trycka knappen sidan om Alt Gr och sedan trycka upp för att få bilden att se ut som den är upp och ned.
Mer
10 år 2 månader sedan #646798 av Eos
Jag lyckades hitta en switch påmin då amerikanska dator. Hm 240 volt eller 120, jag råkade komma åt switchen så den stod på 120 när jag kopplade in den på jobbet, det blev kortslutning och proppen gick, det var mörkt och snart hördes arga rop om att de inte sparat de som de arbetade med. Jag var illröd i ansiktet och ny som jag var på jobbet hade jag ju inte precis imponerat, Och det rykte från datorn. :D
Mer
10 år 2 månader sedan #646803 av Evillynn
Jag brukar bli helt panikslagen då minsta lilla går fel med datorn. Som tur det har jag en kille som kan mycket om datorer och kan lugna mig och fixa problemet. Håller just nu på att skaffa ny dator, så till veckan har jag en riktigt bra speldator. Sedan blir det en SSD hårddisk för windows och en ny skärm.
Mer
10 år 2 månader sedan #646834 av Nissegossen

islaa skrev: Jag har bara förstört mina datorer fysiskt för jag vet vad jag gör med mina system ;).

Men ja, jag är ett riktigt jävla klantskaft.
Min iBook fick en klack i skärmen, en netbook råkade åka våldsamt i golvet så skärmen sprack. En HP hade en kompis sönder när han ramlade på den på fyllan. Nuvarande, en MBP, har jag spillt yoghurt i musplattan på så att det inte går att klicka med tangenterna. Men jag har ställt in att när jag klickar så tap:ar jag på musplattan istället, så det funkar ändå.

Angående det, skaffa en mus med USB-koppling till datorn och använd musen istället för musplattan. Det jag inte gillar med Laptop är musplattan så när jag vet att jag skall iväg och fixa någons Laptop tar jag med egen mus. Detta för att jag tycker att plattan är alldeles för svårjobbat.

Likadant om jag har möjlighet och har laptopen hemma, tar jag och pluggar in ett extra tangentbord som är kompatibelt med datorn. Ibland får man söka drivrutiner på webben för att få alla funktioner att fungera.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum