Tack Admin o Nissegossen!

Mer
6 år 7 månader sedan #970482 av Richard
Tack Admin o Nissegossen för att ni fick mig till att börja använda Linux! Jag har nu haft det sen i maj, o jag är supernöjd med det. Inga långsamma uppdateringar som man påtvingas hela tiden, mycket säkrare o jag ser bara positiviteter med det. Hårddiskproblemet är nu löst, jag lyckades rädda nästan all data.

Jag använder min dator till att främst surfa med, och att behandla film o bilder. Alla program, t.ex. Gimp, är gratis. En del småproblem förekommer väl, men det var värre i Windows. Sitter för tillfället med en Windows-dator p.g.a. att fläkten på Linux-datorn går dåligt, så den överhettas om man kör den för länge. Men jag ska få den utbytt.

:dans
Mer
6 år 7 månader sedan #972232 av aboveall
Svar från aboveall i ämnet Tack Admin o Nissegossen!
Vliken Linuxdistribution kör du?
Mer
6 år 7 månader sedan #972273 av Nissegossen
www.linuxmint.com/release.php?id=27 Bäst att tillägga KDE För närvarande 64 bitar i denna dator, samt min andra dator som är gammal över 10 år, i den är det en 32 bitars dator då den är över 10 år gammal. Varför? Jo du får söka dig en modernare dator, då 32 bitars datorer inte tillverkas längre och ingen i nyare tid tillverkas med ett 32 bitars operativsystem. Den här kostade mig en tusenlapp, min 32 bitars är köpt för sexhundra kr Då var det också ett Linuxsystem Ubunto, men jag rensade den och lade in Linux mint 18 Sarah på den.

Sök dig istället på Linuxsystem Sonya det är nyare. www.linuxmint.com/release.php?id=29

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 7 månader sedan #972276 av Nissegossen
Får säga tack till Rickard som tydligen är nöjd med Linux.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 7 månader sedan #972285 av Nissegossen
Bäst att säga, ha ingen extern hårddisk i datorn när du lägger in Linux, då Rickard troligtvis lärt sig av skadan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 7 månader sedan #972289 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tack Admin o Nissegossen!
Överhettning kan bero på damm i fläktar och processor. Jag skulle börja med att skaffa luft på burk, som finns på Kjell & Co, Biltema och ElGiganten.
eforum.idg.se/topic/335021-ta-bort-damm-...tation%C3%A4r-dator/