Tack Admin o Nissegossen!

Mer
6 år 7 månader sedan #972329 av Nissegossen
Om det är processors fläkten som är skiten, hjälper det inte med tryckluft, luften når inte undersidan. Bara dra fläkten rätt upp, därefter när den är lös, använd då tryckluften på undersidan och om du inte gjort ren den genom att plocka loss och fysiskt göra rent den på undersidan, ja, då går fläkten sönder och du får då köpa en ny. Detta för att fläkten orkar inte med dammet utan lägger av, söndrig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 7 månader sedan #972332 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tack Admin o Nissegossen!
Det går att blåsa rent fläkten från damm om man låser den med en penna innan man blåser. Ofta samlas damm i processorflänsarna och det är viktigt att få bort det dammet. Min erfarenhet är att om fläkten är trasig blir det fruktansvärda missljud.
Mer
6 år 7 månader sedan #972346 av Nissegossen
Är processors fläkten sönder som på min gamla dator, då vägrade datorn att fungera, den gick helt enkelt inte igång, datorn kände att inte fläkten fungerade och starta därför inte.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 7 månader sedan #972347 av Nissegossen
Skall du ta med fläkten för att köpa en ny, memorera vilken strömkontakt det är och sätt den nya på exakt det stället för att få ström för att driva den.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 7 månader sedan #972351 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tack Admin o Nissegossen!
Richards problem är att den blir överhettad om man kör datorn länge. Tyder på damm tycker jag snarare än fläktfel.
Mer
6 år 7 månader sedan #972383 av Nissegossen
Jag lägger ned den tråden, vi tänker olika och att diskutera det in absurdum leder ingen vart.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum