Hela mitt el-system small i morse!?

Mer
6 år 2 månader sedan #1029978 av Geta
:va?
Mer
6 år 1 månad sedan #1030871 av Richard

Nissegossen skrev: Lägenhetens proppen sitter vid elmätaren, troligtvis där alla lägenheter har ett skåp, du har i allmänhet ingen nyckel dit ring det företag du bor hos och säg att du vill komma åt lägenhetens plats där lägenhetssäkringen finns vid elmätaren för att byta lägenhetsproppen, sedan går du upp och dra ur sladdarna sedan byt säkringen för att komma åt varför proppen går, är det kortslutning går proppen i din lägenhet där den proppen sitter och håll tummarna för att inte lägenhetsproppen går igen. Du skulle kunna prova alla elektriska enheter var för sig innan du gör något annat. wasp här har rätt lägenhetsproppen är 16 ampere. köp en förpackning samt en 10/500

Du måste ju veta vilken apparat det är som kortsluter

Ja, det måste vara så.

För igår började jag felsöka apparaterna, men märkte att flera uttag var utan ström, o när jag skulle laga mat fungerade bara 2 av 4 plattor på spisen. Spisen vet jag går på 3-fas ström, så antagligen är det en av faserna som slagits ut.
Mer
6 år 1 månad sedan #1031214 av Richard
Igår kom vaktmästaren o fixade huvudsäkringen, så nu funkar allt igen. Sen hittade jag felet, det var katterna som hade pissat i förgreningsdosan... 8O
Jävla tur att de inte ström i sig, nu har jag säkrat alla förgreningsdosor.

Katterna har tidigare lekt elektriker, o jag har fått säkra andra grejer. En gång vaknade jag o det såg ut så här: