Hur rippar man en DVD, till en t.ex. mp4? Lagligt!

Mer
6 år 1 månad sedan #1033970 av Richard
Nu fick jag en bra rippad film, med svensk text, utan någon reklam. Men tro fan att jag lyckades välja den dubbade till franska versionen... Bara att göra om, vill ha engelskt tal!
Mer
6 år 1 månad sedan #1034003 av Richard
Så, nu blev den bra!

Man kanske skulle rippa hela sin DVD-samling till mp4? Har hårddiskar på totalt 10 TB ledigt. En film blir på ca 2 GB, alltså får det plats 5 000 filmer. Jag har ca 1 300 st. Men det tar ca 30-60 minuter att konvertera en DVD till mp4...

Måste i.a.f. få jämfört kvalitén först, så att det inte blir sämre.
Mer
6 år 1 månad sedan #1034204 av Richard
Ja, jag håller nu på att konvertera alla mina DVD-skivor till mp4-filer, beräknad tid 150 dagar...
Mer
6 år 1 månad sedan #1034240 av Nissegossen
Var det jag hade jag maximerat bilden på datorn och jag har själv 27 tums skärm, jag kan titta från sängen, svårt att få större bildskärm till datorn men häromdan såg jag en som sålde en 28 tums skärm på blocket i stan

Var dock inte intresserad

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1034248 av Nissegossen
Har möjlighet för jag har gamla DVD brännare till de gamla kontakterna, vilket gör att man inte kan installera på modern dator. Dock har köpt det som behövs för att köra dem, externströmkälla samt att jag ansluter till datorn via USB, vilket gör att jag kan köra den på moderna datorer.

Det var ett misstag att jag köpte den såg ju vad de sålde i reklamen och jag ville ha ett externt kabinett och var på ett ställe på Ringön Göteborg på Hising sidan vid hamnen och bussarna gick med 1 timmes mellanrum. Försäljaren propsade på att sälja mig till något jag inte ville ha, det uppstod en gnista mellan min hand och hårddisken, dock är den mycket säker på en DVD brännare, det finns inget som kan uppstå gnistor på

Dit åker jag aldrig mer

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1034249 av Nissegossen
På en dator med DVD brännare kan jag bränna en skiva från Brännare direkt till brännare

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum