Hur ofta har du allvarliga datorproblem?

Omröstning: Hur ofta har du datorproblem?

Aldrig
3 27.3%
En gång i månaden
1 9.1%
Varannan månad
Inga röster 0%
Varje år
7 63.6%
Totalt antal röstare: 11
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
6 år 2 veckor sedan - 6 år 2 veckor sedan #1043456 av Admin1
Alla mina internetavbrott har berott på internetleverantören.Man får räkna med avbrott. Man kan ringa internetleverantören om det vara längre än en dag. Att använda en Linux Mint DVD kan vara bra då datorn inte fungerar eller startar. Fungerar den, så kan det vara fel på hårddisken eller på Windows. Även om hårddisken inte fungerar kan man köra Linux från DVD:n och använda internet.Filer man jobbar med kan sparas till en USB-sticka.
Last edit: 6 år 2 veckor sedan by Admin1.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1043457 av zoegas
Det går att köra Windows 10 från USB också.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
6 år 2 veckor sedan #1043464 av krokus
Nu är det väl tre år sedan som jag hade datorproblem. Då kraschade en hårddisk och jag gick till Webhallen och köpte en ny hårddisk. Billigare än att köpa ny dator. Min nuvarande dator fick jag i julklapp år 2010. Den är rätt slö att starta.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1043467 av Fantasio
Varje år. Hade datorn inlämnad i höstas. I februari blev allt smått, kompisen kom över som han brukar.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1043468 av Admin1
Om du aldrig rensat registret kan datorn starta långsamt. Sedan kan det bero på att många program startas vid uppstarten. Med gratisprogrammet CCleaner kan man ta bort inaktuella saker från registret och då startar Windows snabbare. Dessutom kan det finnas malware i registret så bra att rengöra registret av den orsaken:
www.ccleaner.com/
Mer
6 år 2 veckor sedan #1043487 av Admin1
Om jag bodde i en stad, där Fontänhuset fanns skulle jag gå dit med min dator för att få den fixad. De kan ha en datorgrupp, som kan hjälpa till med datorer. En annan möjlighet är att kontakta kommunens dagliga sysselsättning och fråga om de har en datorgrupp, som kan fixa datorer.