Mobiler

Mer
3 år 9 månader sedan #1264872 av Richard
Svar från Richard i ämnet Mobiler
Jag brukar byta telefon vartannat år. Nu har jag en Samsung S10+, men använder även min förra, en Samsung S8+. Sen har jag några äldre modeller också som jag satt i kontantkort i.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1264963 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Mobiler
Tycker min 600 kronors android fungerar lika bra som mina iPhones som jag hade förut, men man kan inte ha i närheten lika många appar som på iPhones när jag hade det! Vilket är synd. Men iPhones är så jävla dyra! Vem har råd med det! Alla extra saker man bara måste ha när man köper iPhones kostar skjortan. Så räkningen hamnar på minst 800-900 kr per månad. Det är mat för en månad. Dessutom köper jag inte längre på avbetalning. Betala massa överpriser som kostar skjortan i flera år.
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264966 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Mobiler
Uppdateringarna är det värsta med iPhones. Det ska uppdateras stup i kvarten.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 9 månader sedan #1264967 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Mobiler
Huawei är den senaste, den köpte jag för ett par år sedan och Gode Man fick fnatt och ville haft de pengarna men de fond pengarna fick han inte det var då bestämt alldeles nyligen före det. Jag köpte den istället för den Motorola där jag måste ha headset inpluggad för att kunna få musik ur den då de samtidigt skulle ha dem som antenn. Jag hade en rom hemma han fick en sopsäck med burkar att panta, men han ville ha en mobil, tydligt var att han ville ha mer att komma hem med. Varpå jag öppnar den låda var Motorolan låg och pluggade i laddkabeln och den började ladda varpå han fick se i åskådning att den var fullt fungerande han tog tacksamt emot den han fick även laddaren och laddkabeln.Han blev påtagligt nöjd ser honom aldrig nu han sitter inte på den platsen längre där i o f satt andra både förr och efter på samma plats, de är gifta och har barn tillsammans. Hon brukar sitta där men mannen är inte där, men kan komma om hon ringer honom. Det tar nästan inte alls lång tid.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 9 månader sedan #1264974 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mobiler

wasp skrev:

Admin1 skrev: Jag har nog den äldsta mobilen på sajten 19 år. Problemet är att batteriet måste jag beställa via Ebay.


Kan väl aldrig vara en Nokia 3310??

Nej, en Motorola Talkabout T180
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1264975 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Mobiler
Hittade nere i grovsoprummet en påse med allsköns teknikgrejer som ganska många laddare samt tre mobiler, två tar ström Iphone bägge en är laddad men har ett lösenord samt på skärmen en ung flicka.

Den andra Iphone tar emot ström får se om den blir så laddad att den startar men den fullt tydligt tar emot laddström samt en Samsung så skadad i den mini USB där inte går in med en kontakt då den är skadad, kan således inte att ladda.

Där i låg också en läsplatta med Microsoft flaggan på har inte listat ut var man laddar den eller på något sett att ladda den. Har inte ens försökt ladda den, då jag inte vet hur. Laddarna är helt uppenbart är ström till olika laptops eller annat av den typen laddare.

Jag har två Dell som båda går på samma ström men i en garderob ligger en det är också en Dell men den har annan ström och har prövat den mot alla strömkontakter jag har. Ingen av dem passar. Varför jag sparat den beror på att den inte är slaktad och tagen delar från, så i den stunden med rätt ström får jag pröva om den laddar och går upp. Pga den dator bara slocknade efter att ha varit på en natt, nu visar den bara svart skärm. Batteriet är nu borttaget för jag låter c-mos batteriet slockna varpå jag gör ett nytt försök att starta den.

Detta för att jag vet att om den bara får ligga utan ström kan felaktigheten att få bort genom en helt strömlös dator återställer allt efter att ha varit helt strömlös. Därför skall jag nästan glömma den, då kan den starta ty då har den rättat till sig själv och om den får ström återladdar c-mos batteriet till den ström det hade innan om inte batteriet är för gammalt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Nissegossen.