Mobiler

Mer
3 år 9 månader sedan #1264976 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mobiler
Nissegossen,

Du är en riktig sakletare!
Mer
3 år 9 månader sedan #1264978 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Mobiler
Ja det är han :)

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 9 månader sedan #1264980 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Mobiler
Kanske det, jag är ganska bra eller har varit bra på att göra saker som i det skicket är sönder tex när slutförstärkarsteget är trasigt kan jag använda och få ljud i exv en radio där jag går in på steget före och kan lyssna på radion visserligen med lägre volym men fullt fungerande vad ljudet är fullt acceptabelt. Helt klart att jag kunnat få ihop grejor att fungera bara att titta på vad som behövs men som går att gå runt bara att avvakta att jag kan hitta en annan grej som gör att den fungerar men jag måste gå ned med mycket jag har då det måste tillbaka tillbaka till grovsoprummet. Senaste fyndet en platt TV hade sprucken skärm, jag behövde en eurocable strömkabel fick tag på en efter att ha väntat länge på att finna den och den platt TVn gick mellan handen och armvecket så jag bar upp den med handen under och kom upp hit och satte den i soffan fick ström på den det synes att skärmen är spräckt.

Allt sådant måste tillbaka till grovsoprummet..

Fast jag prioriterar att jag vill ha allt vad gäller strömkablar under sängen då jag vill ha skatboet under soffan så det inte blir kortslutning på grund av utspillt vätska vilket jag garderar mig mot

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 9 månader sedan #1265021 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Mobiler
Köp Överspänningsskydd - det är värt att ha!

Men det skall sitta i jordat uttag.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265024 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Mobiler
Du har i det jordfalls brytare för en kontakt eller bekostar en vid proppskåpet att gälla hela lägenheten men en enskild brytare finns i affären för en kontakt som du vill skall ha en jordfelsbrytare. Fördelen är ju att du aldrig dör när du kommer åt elen, du slipper elchock och prylen tar aldrig skada

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 9 månader sedan #1265028 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Mobiler
Överspänningsskydd stoppar spikar på nätet. Spikar går igenom jordfelsbrytaren. Då är överspänningsskydd bra.