Dator från Dell

Mer
16 år 10 månader sedan #80554 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dator från Dell
Du, Glöm inte att ta bort varje program av antivirus program som du har när du skall installera ett nytt! De är garanterat inte samkörda och datorn kan helt sluta fungera! Då är det till att göra ominstallation av hård disken som gäller.

Det ända som är kompatibelt som du skall behålla är det som följer med microsoft XP, dvs det som finns från levarans! (vet dock inte om de program som följer med vad gäller Macaffie!) De inställningarna kan jag ha kvar trots att jag då har både comhems antivirus och brandvägg!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Ready
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #80559 av Ready
Svar från Ready i ämnet Dator från Dell
Tack för tipsen! För tillfället har jag en gammal iMac och det verkar inte finnas så mycket virus som drabbar Mac, därför har jag inte så mycket erfarenhet av antivirus program.
Mer
16 år 10 månader sedan #80570 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dator från Dell
Jag kan bara säga att både Telia och comhem har antivirus program man kan köpa. Men, de har också så man kan pröva om man vill ha det i fortsättningen, så om man inte vill köpa kan man installera det på prov en månade. Jag ger dig här en länk till comhems antivirus program, men tänk på att avinstallera andra antivirus program först. När du lägger in adressen på webben och det första du gör när du kommit ut och står där utan virusskydd, så börjar den omedelbart ladda ner i din dator. Datorn är då skyddad i och med att du börjar tanka ned.

Adressen du skall gå till på comhem är; <!-- w --> www.comhem.se/antivirus <!-- w -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 10 månader sedan #80609 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Dator från Dell
Här kan du hitta en bra brandvägg som finns i gratisversion:
www.zonealarm.com/store/content/home.jsp
Mer
16 år 10 månader sedan #80636 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dator från Dell
Jag använder brandväggen i Windows XP och den har fungerat perfekt nu i snart 2 år. Jag har testat brandväggen på <!-- w --> www.grc.com <!-- w --> och den ger stealth dvs man är osynlig för hackers.
www.grc.com/default.htm

Om man skall installera en annan brandvägg, så måste man först inaktivera den som finns i Windows för annars blir det problem.

Som antivirus använder jag AVG Free Edition och den fungerar väldigt bra. Programmet uppdateras automatiskt varje dag för maximalt skydd och körs automatiskt varje dag. Den kollar också upp om det finns virus i e-mailen som kommer. Varje e-mail är viruskollat.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #80649 av
Svar från i ämnet Dator från Dell

Niklas skrev: Här är gratis antivirus: free.grisoft.com Sygate heter en bra proprietär brandvägg. Dell brukar leverera med McAfee som både brandvägg- och antivirus.


Jag antar att McAfee kostar pengar efter att man använt det ett halvår eller så? Isåfall hur mycket kostar det och hur betalar man? Är det via faktura? Eller är det ett program med engångskostnad som ingår i priset när man köper Dell?