Din största rädsla?

Mer
15 år 5 månader sedan #162718 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Din största rädsla?

m. skrev: Jag har tre stora rädslor

Att bli levande begravd, levande ihjälbränd och att trilla genom isen och fastna under den. *ryser*


Åfy! Ja, det kan jag definitivt lägga på min lista som de hemskaste sakerna som skulle kunna hända...
Mer
15 år 5 månader sedan #162721 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Din största rädsla?
Förr var jag ganska övertygad om ett Tredje Världskrig men tror inte det längre. Folk protesterar mer nu än förr. Trots omfattande protester under Vietnamkriget så tog det ganska lång tid innan dem kom igång. Gällande Irakkriget så kom protesterna i gång redan innan krigets utbrott. Att sen protesterna inte har varit lika omfattande tror jag beror på fem saker:
* Irakkriget har inte varat lika länge.
* Färre amerikanska soldater har dött.
* Kriget är inte lika grymt.
* USA har haft "11/9" i ryggen.
* Media har säkert inte visat protesterna i lika stor utsträckning.
Jag kan mycket väl tänka mig att det kommer att gå fram och tillbaka i Jordens utveckling under en tid men i det stora hela är jag övertygad om att vi kommer få det bättre. Om inget annat tror jag att Jordens alla underbara barn kommer att rätta till saker och ting.
Mer
15 år 5 månader sedan #162723 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Din största rädsla?

TIKKI skrev: Förr var jag ganska övertygad om ett Tredje Världskrig men tror inte det längre. Folk protesterar mer nu än förr. Trots omfattande protester under Vietnamkriget så tog det ganska lång tid innan dem kom igång. Gällande Irakkriget så kom protesterna i gång redan innan krigets utbrott. Att sen protesterna inte har varit lika omfattande tror jag beror på fem saker:
* Irakkriget har inte varat lika länge.
* Färre amerikanska soldater har dött.
* Kriget är inte lika grymt.
* USA har haft "11/9" i ryggen.
* Media har säkert inte visat protesterna i lika stor utsträckning.
Jag kan mycket väl tänka mig att det kommer att gå fram och tillbaka i Jordens utveckling under en tid men i det stora hela är jag övertygad om att vi kommer få det bättre. Om inget annat tror jag att Jordens alla underbara barn kommer att rätta till saker och ting.


TIKKI, kom bara ihåg att när faran över är blåst, så är faran som störst.
Det kommer att bli en allomfattande fred och det blir mycket bättre en kortare tid, men sedan...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 5 månader sedan #162724 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Din största rädsla?
Att bli blind vore otäckt. Har problem med ögonen o köpte glasögon förra året. Är hejnojjig vad gäller synen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 5 månader sedan #162727 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Din största rädsla?
Min största rädsla är skvaller. Skvaller kan förlama människors handlingsradie. Ofta startar skvaller från tomma luften, det är ofta taget från en egen tanke. Man tänker ofta att tanken man har är den gällande utan ngn tillstymmelse kring källkritik. Man tänker tankar som kan gå parallellt med andras tankar, därför är det lätt hänt att sådana tankar kring häxbränningen kan starta. Såg en film om atombomben i slutet på 60-talet, i syfte att skrämmas. Men jag undrar varför människor är så godtrogna kring var tankarna kommer ifrån. Just detta att skvaller har så hög status att människor kan spekulera i hur andra lever är för mig en oerhört nedvärderande tanke.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 5 månader sedan #162737 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Din största rädsla?
Det jag oroat mig mest över på senare år är att sajten skall bli hackad och att jag samtidigt förlorar backupen. Har varit väldigt stressad över det faktiskt.