Din största rädsla?

  • JTL
  • Besökare
  • Besökare
15 år 5 månader sedan #162744 av JTL
Svar från JTL i ämnet Din största rädsla?
Att torteras och/eller evig pina aka. evig död skulle vara fruktansvärt om det finns något sådant.
Mer
15 år 5 månader sedan #162746 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Din största rädsla?

Fantasio skrev: Att bli blind vore otäckt. Har problem med ögonen o köpte glasögon förra året. Är hejnojjig vad gäller synen.

Det är jag också.
Om jag kommer ihåg rätt så står det i "Dynamisk psykiatri" att plötslig blindhet är extremt påfrestande för psyket.
När jag var barn och var ute i "bushen" med föräldrar och syskon så blev jag myggbiten på ögonlocken under tiden jag sov. När jag vaknade såg jag ingenting. Jag kommer inte ihåg nåt från just det men en gång jag såg ett TV-avsnitt som handlade om en som drabbats av blindhet under sömnen så fick jag ångest. Så det ligger i mitt omedvetna och skräpar.
  • JTL
  • Besökare
  • Besökare
15 år 5 månader sedan #162749 av JTL
Svar från JTL i ämnet Din största rädsla?

Nissegossen skrev: Kuabakrisen har satt djupa spår hos mig också!

Jag tror personligen att faran för kärnvapen krig, fortfarande är här!
Jag tror faktiskt att det kommer att ske om inte så länge!
Då har vi Harmageddon här i ett nafs!

Faktiskt under Barack Obamas regeringstid, om han blir återvald för en ny president period, så kan det ske då....

Det står om de sju åskorna i (relevations) uppenbarelse boken, finans krisen är här och det står där att det kommer att bli så svårt att det aldrig har varit så svårt någon gång! Vi upplever "födslovåndorna" nu.

Har för mig att ordet barack på hebreiska betyder åska.

skulle bli glad om jag har fel!


Den tiden den blir kanske inte så rolig när sista tiden kommer men kan nog tänkas att bli det sen om man tror enligt Bibeln.

Den som lever får se, säg !
Mer
15 år 5 månader sedan #162750 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Din största rädsla?

Jocke skrev: Min största rädsla är skvaller. Skvaller kan förlama människors handlingsradie. Ofta startar skvaller från tomma luften, det är ofta taget från en egen tanke. Man tänker ofta att tanken man har är den gällande utan ngn tillstymmelse kring källkritik.

Jag har i omgångar utsatts för omfattande skvaller. Blir nästan lika arg på folk som lyssnar på snacket än skvallrarna.
Mer
15 år 5 månader sedan #162753 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Din största rädsla?

Nissegossen skrev: TIKKI, kom bara ihåg att när faran över är blåst, så är faran som störst.
Det kommer att bli en allomfattande fred och det blir mycket bättre en kortare tid, men sedan...

Ulf Lundell, Bättre Tider:
"Det blir en jävla kamp
men ni har tiden på er sida
Om hundra år ser allting annorlunda ut
Det som sker är oundvikligt
det ska smärta, det ska svida
Men en vacker dag är helvetet slut
Vi går mot bättre tider
tro mej, tro mej
Det här är inget skämt
Och inte heller är det
tro mej, tro mej
nånting som jag själv bestämt"
Mer
15 år 5 månader sedan #162768 av mopa
Svar från mopa i ämnet Din största rädsla?
Att bli psykotisk.
Att djuren blir sjuka.
Att min pappa dog.