Att inte vilja leva

Mer
13 år 9 månader sedan #317409 av saara
Svar från saara i ämnet Att inte vilja leva
Har du nån kontakt med psykiatrin och någon medicin mot nedstämdhet? Jag är själv deprimerad eller nedstämd nu så jag vet hur det känns. har tröstätit så magen " håller på att spricka". måste gå bort från datorn nu, men vi kanske ses på viska ännu idag. hoppas att du får nån att diskutera med här .
Mer
13 år 9 månader sedan #317413 av neil
Svar från neil i ämnet Att inte vilja leva
Jag har samtalskontakt med öppenvården, inga mediciner mot nedstämdhet.
Mer
13 år 9 månader sedan #317418 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att inte vilja leva
Det ingår i schizofrenin att vara avundsjuk på dem som "lyckas"
i livet. Det är allmänmänskligt som PSR skulle säga.
Mer
13 år 9 månader sedan #317437 av saara
Svar från saara i ämnet Att inte vilja leva
Har du schizofreni neil?
Jag kämpar också med tankar på att allt har gått förbi, att jag har förlorat mina möjligheter.
Men min kristna tro ger mej ändå lite hopp om en bättre framtid.
jag har inga anhöriga som har tagit sitt liv eller försökt göra det, men kan förstå otryggheten och rädslan som följer på ett självmordsförsök i familjen.
Tillvaron på jorden är osäker. Det märker man mera av ju äldre man blir. Vi har egentligen bara nuet, vi vet inget om morgondagen eller ens nästa stund.
Mer
13 år 9 månader sedan #317575 av neil
Svar från neil i ämnet Att inte vilja leva
Jag har vad som man enligt tidigare diagnoskriterier skulle kallat schizofreniformt syndrom, då mina psykoser varat ungefär någon månad och inte så länge som sex månader. Enligt nuvarande diagnoskriterier har jag dock paranoid schizofreni, enligt dom kriterierna räcker en månad med psykos för att få diagnosen.
Mer
13 år 9 månader sedan #317678 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Att inte vilja leva
De flesta självmord orsakas av depression och i din släkt kanske ni får lättare än normalt depressioner. Det du kan göra är att kolla om du har en depression, när du känner dig nere och söka läkarhjälp då.
deprimerad.net/for-allmanheten/t ... skattning/
Det du kan göra själv för att motverka depression är att motionera 3-4 gånger i veckan och ta omega-3 kapslar eller äta fetfisk 2-4 gånger i veckan.