Varför så trött ?

  • Trötter
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #19179 av Trötter
Svar från Trötter i ämnet Varför så trött ?
Jasså, jaha är det det jag har. Är det vanligt vid schitzofreni ? Eller det är kanske det som är det ? Hur man nu ska säga.
  • Trötter
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #19182 av Trötter
Svar från Trötter i ämnet Varför så trött ?
Det är svårt att greppa om helheten just nu. Så många nya termer.
Och nya funderingar om varför osv.
Mer
18 år 9 månader sedan #19244 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Varför så trött ?
När jag var nyinsjuknad sov jag först alldeles för lite. Sedan följde en period då jag sov 14 timmar per natt. Det kändes för mig positivt och som en slags återhämtnings- eller läkningsperiod. Den långa sömnen störde mig inte alls utan det kändes väldigt skönt och nödvändigt för mig.

Du berättade att du tog både Nozinan och Imovane till natten. Om du tycker att du sover för länge kan du kanske diskutera med din läkare om du kanske bara kan ta Imovane till natten och hoppa över Nozinanen. Nozinan kan ibland ge trötthet dagen efter, men är man rejält uppvarvad så fungerar Nozinan bra.
  • Trötter
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #19247 av Trötter
Svar från Trötter i ämnet Varför så trött ?
Jo jag tror medicineringen är ganska bra, men har trappat upp lite med Nozinanen för att få ner de där ideerna som är ohyggliga. Man blir precis ställd och vågar nästan inte öppna vare sig internet eller se på nyheterna längre.
Så då är det sjönt att få gå och lägga sig. Men det blir lite snopet när nattiden rusar iväg så förskräckligt.
Det är nog medicinen som gör det i kombination med, som någon skrev, någon form av återhämtning efter dagens strapatser.
  • W.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #19251 av W.
Svar från W. i ämnet Blodvärden
Har du kollat dina blodvärden?

Jag menar hemoglobin och serumferritin?

Prata inte bara med psykläkare, kolla upp det fysiska med, om det behövs!

I all välmening.


/Wolfgang
  • Trötter
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #19517 av Trötter
Svar från Trötter i ämnet Varför så trött ?
Jaha, nu har det blitt något fel på min skölkörtel med, värderna var visst urdåliga. Ska visst in till medicin och kolla upp det. Undrar vad det nu kan vara ?
Kan man få fel på den av för mycket värme ?