El Behandling ECT

Mer
12 år 9 månader sedan #416061 av Geta
Svar från Geta i ämnet El Behandling ECT
Det TV-programmet minns jag, saara. Det var inspelat i Sverige.
Det var en manlig journalist som var djupt deprimerad, som fick
gå igenom ECT. Vi fick följa hela förloppet.
Mer
12 år 9 månader sedan #416117 av saara
Svar från saara i ämnet El Behandling ECT
Ja Geta just den dokumentären var det. Vågade inte säga att den var inspelad i Sverige då jag inte litade på mitt minne. Mannen hade bokhyllan full med böcker om depression men det hjälpte honom inte. Han hade läst böckerna.
Mer
12 år 9 månader sedan #416274 av Skötaren
Svar från Skötaren i ämnet El Behandling ECT
Saara: tror programmet hette Den depprimerade journalisten. Gick på SVT och man fick följa honom en ganska lång tid. Tror han gick på ECT på Huddinge sjukhus. Kände igen Narkosläkaren som var med på hans ECT.
Mer
12 år 9 månader sedan #416277 av saara
Svar från saara i ämnet El Behandling ECT
Dokumentären hette: Den deprimerade reportern.
Hittade informationen på nätet med hjälp av det du skrev Skötaren.
Mer
12 år 9 månader sedan #416287 av Skötaren
Svar från Skötaren i ämnet El Behandling ECT
just ja, så var det...
Mer
12 år 9 månader sedan #419484 av Mogge84
Svar från Mogge84 i ämnet El Behandling ECT
Jag har fått relativt många ECT, med alla serier jag haft har jag kommit upp i 102. Jag vet inte riktigt om det hjälpte mig när jag fick dem, men jag lever iaf. Tyvärr förlorade jag väldigt mycket minne på kuppen och vid sista serien jag fick blev jag bara mer och mer deprimerad för jag knappt kom ihåg någonting av min barndom. Svaret jag fick då var att de borde förlänga serien så jag kanske mår bättre. Sen har jag förlorat nästan hela mitt lokalsinne, lite surt när jag var lastbilschaufför innan. Men jag fick bilaterala ECT under hela tiden och det påverkar minnet mer än unilaterala ECT. De har sagt att minnet borde komma tillbaka, men det var några år sen sista behandlingen och jag väntar fortfarande på lite minnen. I mitt tycke, kan man klara sig utan ECT borde man inte göra det. Klarar man inte det minsta att leva eller äta eller liknande, då kan ECT vara till hjälp att bota den mest akuta delen av depressionen.