Definition av ångest

Mer
11 år 2 månader sedan #562528 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Definition av ångest
En annan ångest var att det bara finns skådespelare nu eller i framtiden i hela den här staden där jag bor, ungefär som i filmen Truman Show.

Mer
11 år 2 månader sedan #562629 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Definition av ångest
Det finns nog 10-20 olika slags ångestsjukdomar, så ångest är ett mycket komplext fenomen. Ofta är ångest en slags rädsla för saker. Ångest kan trigga röster och röster kan trigga ångest. Man kan också få ångest för att man är rädd att få ångest. Vid psykotisk ångest kan röster och vanföreställningar ge ångest.
Mer
11 år 2 månader sedan #562644 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Definition av ångest
Jag har haft stark ångest många veckor nu - och så ringde jag min läkare som sa att det berodde på för HÖG dos Haldol.-
Så - ett tips ta inte för stark dos av Haldol- man blir HELT ångest fylld av dess effekt . igå r fick jag nippran och åt genast upp 5 oxascand tablettet och 20 mg Stesolid innan det gick över!! :evil:
Mer
11 år 2 månader sedan #562895 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Definition av ångest
Det var inte rastlöshet eller akatisi, som du fick av Haldolen? Man kan då inte sitta stilla utan måste ständigt röra på sig och det kan förväxlas med ångest eller oro.
Mer
11 år 2 månader sedan #566083 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Definition av ångest
Jag har även haft ångest över om att människorna i framtiden gör en dålig dokumentärfilm om mig och/eller att jag är med i en dålig nyhet i tidningar/TV. Inte precis som på bilden med den nyheten men Ni förstår vad jag menar.

Mer
11 år 2 månader sedan #566085 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Definition av ångest
Inte som Facebook precis men att mitt hem hela tiden är övervakad sen flera år tillbaka. Och även när jag är ute på stan, ja att man helt enkelt är punktmarkerad. Och jag tror också att det är så till 95 % just bara av den anledningen för att jag är psykisk sjuk på papper. Myndigheter (om det är utländska eller inte spelar ingen roll) som följer upp alla psykisk sjuka i Sverige.