Mer tvångstankar...

Mer
18 år 4 månader sedan #30339 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Mer tvångstankar...
Tvångstankar är oerhört påfrestande och påträngande tankar som ger jobbiga känslor. Jag har själv tvångstankar och kan sitta i timmar och älta massa störande tankar om hur människor upplever mig och hur jag kan uppleva mig själv. Det är mycket mina tvångstankar som gör att jag ibland inte känner igen mig själv. Fokuserar man t.ex på osäkerhet, då kan man ofta känna sig osäker när man egentligen inte är osäker. Tvånget är nog det av mina psykiska besvär som gör mig mest arg. När man får behandling för sitt tvångssyndrom t.ex medicin ,så försvinner inte tvångstankarna direkt utan man slutar att oroa sig över sitt tvångssyndrom som då också gör att ångesten över det minskar. Blir vardagen påfrestande och tvångssyndromet tar all sin energi så behöver nog medicin sättas in.
Mer
18 år 4 månader sedan #30343 av ensamflicka
Svar från ensamflicka i ämnet Mer tvångstankar...
JEFF: Men äter du medicin mot detta?
hur klarar du dej?
det känns som att nu när killen min med schizofreni har lämnat mig känns allt så oerhört mkt värre, börjar få panik med detta och kan inte andas..
jag vet inte vad jag ska ta mig till? vet varken till eller från asså, det känns så jävla jobbigt.
Just nu sitter jag här med sån ångest att jag inte vet vart jag ska ta vägen, försöker andas lugnt men det känns som det snart övergår i panik :cry: :cry:
Mer
18 år 4 månader sedan #30346 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Mer tvångstankar...
Ensamflicka

Jag äter för tillfället ingen medicin mot tvångstankarna, men jag ska till min läkare den 18 januari och då eventuellt ska jag få Fevarin eller Fontex. Jag tycker att mina tvångstankar stör mig mer o mer och därför känner jag nu behov av medicin.
Jag tycker att du ska kontakta psykakuten om det inte blir bättre. För det är inte meningen att du ska gå omkring och ha det så här jobbigt.
Mer
18 år 4 månader sedan #30357 av ensamflicka
Svar från ensamflicka i ämnet Mer tvångstankar...
JEFF:
jag får nog ta och göra det om det inte blir bättre :(
skönt att du har en läkartid, hoppas du kommer må någorlunda bättre sen!
tänker på dig!!
Mer
18 år 4 månader sedan #30363 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Mer tvångstankar...
Tack!!