Trött för det mesta

Mer
18 år 4 månader sedan #30351 av AmandaS
Jag är jättetrött nästan hela tiden. Det har hållt på i en månad nu. Jag sover mellan 10 och 13 timmar per dygn och har extremt låg motivation. Eftersom jag har bra självdisciplin äter jag dock som jag ska, promenerar en halvtimma varje dag och tränar tre pass i veckan men jag måste verkligen tvinga mig själv till detta. I övrigt orkar jag inte göra så mycket över huvud taget. Grejen är den att tröttheten kom när psykosen började försvinna, är det någon annan här som känner igen detta? Jag frågade min läkare om det kan bero på medicinen (haldol) men hon trodde snarare att det var vinterdeppighet, men jag vet inte, jag känner mig inte direkt deprimerad tror jag, bara så otroligt seg, svårmotiverad och okreativ, jag kommer liksom inte på några idéer längre, det känns som om jag bor i en ostkupa eller nåt.
Mer
18 år 4 månader sedan #30361 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet Trött för det mesta
Negativa symptom, shit det låter inte bra. När brukar de gå över. Jag vill bli frisk igen och fungera som vanligt. Hur blir man det? .?
Mer
18 år 4 månader sedan #30364 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trött för det mesta
Hej Amanda! Negativa sympton har jag för mig är sådana färdigheter och saker man gjorde innan blev sjuk. Tex städa, handla, laga mat, diska, duscha, ut och göra någonting.

Istället för göra sådant ligger man för det mesta på sängen och gör ingenting.

Positiva symptom är då saker man fått istället.

Tex höra röster eller ha hallucinationer.

Den enda boten met det att ingenting göra åt nåtonting, är faktiskt att göra något. Försöka tvinga sig själv till att få en strukturerad vardag.

Med andra ord sätta disciplin på sig själv.

Men det hjälper nu inte att jag säger det, det måste mogna fram hos dig själv.

Men jag lovar dig att det gäller bara att ta tag i det, för en enkel sak som att dra fram dammsugaren och köra över lägenheten och veta att man själv har gjort och det är någorlunda rent, ja bara det är att man mår bättre i sig själv.
Man känner sig så himla nöjd med sig själv när man gjort det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 4 månader sedan #30365 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet Trött för det mesta
Ja, det är väl som du säger Nissegossen bara att tvinga sig själv. Det är så jobbigt bara för jag brukar hålla på med kreativa saker, skriva och teckna och sånt och nu är det som om det är total brist på idéer och motivation, dessutom känns hela kroppen helt seg och slutkörd. Men, men jag får väl tvinga mig själv som sagt. Ibland skulle man behöva en coach, någon som stod bredvid och skrek heja heja, kom igen då? jobba på?. hur är det med dig förresten Nissegossen, är det bättre nu?
Mer
18 år 4 månader sedan #30367 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trött för det mesta
Ja Amanda! :lol: Jag mår hyfsat, sitter här och skriver för jag misstänkte du skulle svara omgående. MAO färdig till att gå till affären och handla.

Jag tar Zoloft nu, men det akuta har gått ned ändå tror jag, jag fick ju klart för mig vem personen var som vart svårt sjuk.

Detta har jag ältat sedan ett bra tag. Att det kanske inte är roligt det som sker ute i världen, det kan inte jag göra mycket åt.

Som överlevnadsexperter säger, var beredd på det värsta och planera för det, och hoppas sedan på det bästa.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 4 månader sedan #30368 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet Trött för det mesta
Vad bra att du mår lite bättre nu! Jag tänker tydligen precis som en överlevnadsexpert! Kanske har jag funnit ett nytt kall i livet :lol: