Obeskrivliga känslor

Mer
18 år 3 månader sedan #30998 av Saari
Varning för självcentrerat dravel.

Har haft det dåligt ett tag och har nu höjt medicineringen av Fluoxetin och jag mår så jävla kasst. Jag vet ju att det förmodligen beror på att jag avslutade min medicinering för lite mer än en vecka sedan för att nu börja ta den dubbla dosen, men dödstankarna förföljer mig och jag sover mycket illa och allt känns bara så meningslöst. Jag vet att alla säger så, men jag orkar inte. Jag har inte energin till att hålla mig flytande. Min läkare sa att jag fick ringa henne när som helst och hur mycket som helst efter jag lovat henne med korsade fingrar att inte göra något dumt, som att försöka ta mitt liv.

Jag har fått sömntabletter så jag ska kunna sova nu och hon lovar att det går över snart. Men det känns helt jävla outhärdligt, varje minut är som en timme. Jag sa det till henne och hon ville lägga in mig på sjukhus tills medicinen verkar på ett bra sätt men då börjar jag tänka att jag bara tar upp plats och de där typiska tankarna som man får när man är deprimerad, att man inte är värd någonting. Men samtidigt som jag vet att det beror på depression, något övergående, så känns det så jävla verkligt och det är så fruktansvärt sant. Jag har aldrig kännt mig mer klarsynt någonsin.

Så nu sitter jag här hemma och orkar inte ens städa upp blodet från golvet och mina lakan, bryr mig inte om någonting längre, orkar inte ens dölja det. Visst kanske det går över, men jag vet inte om jag klarar av att leva tills dess.

Ska ta en sömntablett och lägga mig tidigt ikväll. Imorgon ska jag försöka gå tillbaka till min praktikplats för att skapa någon typ av struktur då det inte är bra för mig att ligga hemma och kunna smida planer.

Ville bara skriva av mig...
Mer
18 år 3 månader sedan #31000 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Obeskrivliga känslor
Jag känner igen den tvekan som du verkar ha om mediciner och att du tycker att du inte behöver hjälp från psykologer.
Jag tycker du skall ta den hjälp du behöver! Du är värd all hjälp du kan få. Jag har varit likadan själv och tvekat om jag verkligen behöver hjälp. Det kan aldrig skada att få stöttning. Ta inte så allvarligt på det utan ta emot den hjälp som erbjuds.
Mina tankar är hos dig Saari.

kram Fredrik
Mer
18 år 3 månader sedan #31003 av Saari
Svar från Saari i ämnet Obeskrivliga känslor
Åh tack, det värmer verkligen...
Angående det där om att vara värd hjälp så sa min läkare det till mig idag, men hur vet hon det? Hur vet någon det? Är alla det eller? Nej, man måste förtjäna det. Jag känner mig som satans avkomma, jag borde inte ha hjälp, familj, vänner eller något annat.
Mer
18 år 3 månader sedan #31004 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Obeskrivliga känslor
Hade jag fått bestämma hade du fått all hjälp du behöver. Vad är det som du gjort som är så hemskt att du inte förtjänar hjälp?
Mer
18 år 3 månader sedan #31005 av Saari
Svar från Saari i ämnet Obeskrivliga känslor
Åh, det är så mycket. För mycket.
Mer
18 år 3 månader sedan #31016 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Obeskrivliga känslor
Saari! Alla mäniskor behöver hjälp någon gång i sitt liv. För en del människor är behovet av stöd och hjälp livslångt.

Alla människor har lika värde, också DU!

Det finns så mycket annat man kan ge andra, även om det inte kan räknas i pengar!

Jag har också från och till känt mindervärdeskomplex, vilket det är frågan om.

Jag tycker du skall ta emot den hjälp som blir erbjuden dig!

Du hade inte blivit tillfrågad om du inte behövt den, eller inte var värd den!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum