Coladryck och sömn

Mer
9 år 11 månader sedan #665103 av Räven
Svar från Räven i ämnet Coladryck och sömn
Får ångest av Akineton...
Mer
9 år 11 månader sedan #665116 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Coladryck och sömn
Inwatto, bra inlägg där. Jag kan upplysa om att äldre som har svårt att sova rekommenderas att gå upp och ta en kopp kaffe och inte gå och lägga sig förrän de känner sig trötta. Det fungerar. Det beror på att äldres kärl i hjärnan kan vara åderförkalkade och kaffe vidgar blodkärlen och därmed transporteras mer syre till hjärnan och då somnar man lättare.
Detta förklarade min ssk för mig när jag drog upp att äldre rekommenderas att ta till en kopp kaffe för att kunna somna.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 11 månader sedan #665117 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Coladryck och sömn
Det låter som en skröna nisse.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
9 år 11 månader sedan #665121 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Coladryck och sömn
Jag rycker på axlarna och förklarar för dig att du får tro vad du vill. Att äldre rekommenderas att ta en kopp kaffe har jag själv läst om och eftersom min ssk kom med förklaringen som jag frågade efter, tror jag på det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 11 månader sedan #665122 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Coladryck och sömn
Jag tror att din hjärna är kalkad. Ta dig en kopp zoegas.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
9 år 11 månader sedan #665128 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Coladryck och sömn
Citat
"Det är oftast "åldersrelaterat".

Är man något till åren kommen brukar man inte reagera med insomningssvårigheter på kaffedrickande.
Det är t o m så att till äldre äldre ger man en liten kopp kaffe på kvällen. Detta för att de somnar lättare
då."
www.familjeliv.se/Forum-24-64/m65938224.html
Har även läst om det i dagspressen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum