Lösningen till sena morgnar

Mer
9 år 10 månader sedan #672494 av Zoidar
Jag tror jag har lösningen till problemet med sena morgnar. Nästan säker på att det kommer funka.

Om jag vill gå upp kl.10 t.ex. så sätter jag väckarklockan på 9.00. När jag vaknar så sveper jag ett glas med kaffe som står bredvid sängen, som är riktigt starkt blandat. Sen får man somna om och sova till andra larmet ringer vid 10. Då tror jag att man kommer vara så pigg att man hoppar ur sängen. Ska prova imorgon. :)

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 10 månader sedan #672500 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Lösningen till sena morgnar
Kaffe har en nästan övernaturlig verkan på mig. Drack ett par tre koppar ikväll. Nu är jag pigg som en lärka. Fast jag skulle ju behöva sova.

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 10 månader sedan #672504 av Isa-Alise
Lösningen är enklare än så: skippa kaffe på kvällen så somnar du i lagom tid och vaknar pigg på morgonen...

Jag vaknar alltid en kvart före veckarklockan (som står på fem) och är utvilad, pigg och rätt glad att möta en ny dag.

Men dricker jag kaffe på kvällen så somnar jag senare och vaknar trött av klockans ringsignal. Inte alls lika bra.

När man vaknar före klockan så gör man det i rätt fas av sömnen, då man nått ytlig sömn och då är uppvaknandet mer behagligt.

:hjärta
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
9 år 10 månader sedan #672506 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Lösningen till sena morgnar
Skaffa ett husdjur? Mina katter väcker mig mellan 6.00-7.30. Förr var det runt halv fem, så det har blivit bättre... Jag har haft svårt att somna om efter det, men nu skulle jag nog klara det, men väljer att gå upp ändå pga rutinerna.
Mer
9 år 10 månader sedan #672511 av Geta
Svar från Geta i ämnet Lösningen till sena morgnar
Som sagt- tidiga kvällar kan vara lösningen på sena morgnar.
Mer
9 år 10 månader sedan #672550 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Lösningen till sena morgnar
Du kan ju också prova genom att lägga dig ett par timmar tidigare och då borde du vakna ett par timmar tidigare.