Kan ej sova

Mer
9 år 3 månader sedan #715520 av Zoidar
Kan ej sova skapades av Zoidar
Trots 10 mg zopiklon... Nog dels för sent kaffe och dels för jag e glad att jag ska tacka ja till mina jobb.. Om jag nu får dem e en annan sak.

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 3 månader sedan #715521 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Kan ej sova
:hjärta

sorry zoidar, var lite virrig.

John 8:31-32.
Mer
9 år 3 månader sedan #715582 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kan ej sova
Om psykos är nära vänder man ofta på dygnet och är väldigt aktiv, när man är vaken. Sömnproblem kan vara ett psykostecken, så doshöjning av antipsykotikan kan vara bra om läkaren har tillåtit detta. Alla kan inte höja dosen.
Mer
9 år 2 månader sedan #719923 av Melun
Svar från Melun i ämnet Kan ej sova
Standard för mig är att jag går och lägger mig tidigt och somnar. Sen sover jag en halvtimme ungefär. Och då börjar problemen med att somna om. Så det blir insomningsmedel för att kunna somna om. Fast det funkar dåligt och jag blir inte lugn förrän jag fått en halvliter kaffe med mjölk i mig. Sen fortsätter jag med insomnings medicin tills jag blir utmattad.

Hade kanske funkat med kvällsmackor men då blir man så jäkla fet, med tanke på all antipsykotika man blir tvingad att ta.
Mer
9 år 2 månader sedan #719924 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Kan ej sova
Jag har samma problem!

Lösningen är att inte gå och lägga sig tidigt, utan kanske först 23:00 eller så. Men vad göra innan? Väckning mitt på kvällen, för säkerhets skull.

Ikväll kollar jag lite här, men vill sluta "hänga på nätet". Godnatt!!
Mer
9 år 2 månader sedan #719950 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kan ej sova
Jag kan inte heller sova.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum