Ångest, mediciner, alkoholmissbruk...

Mer
8 år 4 månader sedan #796588 av Psyfeatures
Jag har missbrukat både benzo och alkohol ett bra tag nu. Benzon har dom tagit ifrån mig och ger mig bara för en vecka i taget.

Anledningen till missbruket är ångest och skit och det började i en manisk psykos i somras/början på hösten då jag drack för att jag tyckte det var kul hela tiden. Sen har det bara fortsatt ungefär tills nu då jag knappt druckit något på en vecka för att jag senast hos sjuksköterskan hade alkohol abstinens och inte fick ta mina litium prover eller blodtryck...

Nu till frågan. När går suget efter alkoholen över? Och vad fan ska man göra åt ångesten? .?

Har frågat att få testa någon medicin som t.ex Lyrica mot ångesten men har inte fått något svar än. Har sån jävla ångest, kunde inte åka till jobbet idag och har knappt kunnat gå utanför dörren på en vecka!
Mer
8 år 4 månader sedan #796603 av zoegas
Att isolera sig och äta piller och dricka sprit gör det värre. Så det du känner nu är gifter som går ur kroppen.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 4 månader sedan #796605 av zoegas
Lyrica får du nog inte, för de ger roligare rus än benzo.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 4 månader sedan #796607 av Cosmos
Ju längre man har druckit desto längre tid tar det innan ångesten försvinner. Har du druckit även på jobbet? Egentligen borde du lägga in dig för avgiftning. Då får du proffshjälp att ta dig igenom abstinensen. Kanske sätter de dig på Lyrica om du frågar.
Mer
8 år 4 månader sedan #796614 av Psyfeatures
Har inte druckit på jobbet nej, bara hemma. Jag vet inte vilken grad av abstinens jag ligger på men har svårt att sluta tänka på alkohol iaf och ångesten är förjävlig! Tror inte jag behöver läggas in för avgiftning dock, tror inte det är så seriöst.
Får se vad sjuksköterskan säger imorgon, ska nämligen dit. Hoppas jag får ta mina prover och blodtryck nu och jag hoppas fortfarande på någon medicin mot ångesten, spelar ingen roll om det är Lyrica eller något annat. Bara man får testa något som kanske hjälper mot skiten...
Mer
8 år 4 månader sedan #796616 av zoegas
Vanligt SSRI används långsiktigt mot ångest. Men det är inget mirakel.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻