Ångest, mediciner, alkoholmissbruk...

Mer
8 år 4 månader sedan #796618 av Psyfeatures
Har bara blivit manisk utav SSRI mediciner förut, men om mitt litium värde är bra så kanske jag kan ta det.
Mer
8 år 4 månader sedan #796830 av Admin1
Psykoterapin KBT har effekt mot ångest. Kanske Seroquel kan vara är att prova mot ångest + depression eller att kombinera Seroquel och SSRI-antidepressiva. Seroquel ger då visst skydd mot mani. Antipsykotika har effekt mot mani.
Mer
8 år 4 månader sedan #796839 av Psyfeatures
Jo, Seroquel kanske är något. Jag har ju redan Invega och litium mot manin och psykos men föreslog Seroquel också.

Var hos min sjuksköterska idag och dom vill se först så att jag kan sluta med alkoholen innan dom ger mig något, får kanske veta nästa vecka om jag får någon ny medicin. Skulle kanske få Lyrica men skulle i så fall vara försiktig med den, sa att hon hade några patienter som blivit beroende av den och att den är svår att sluta med.

Det jag behöver göra nu är att lida igenom ångesten och försöka leva så gott det går antar jag, i minst en vecka till. Sen kanske något händer, får se.
Mer
8 år 4 månader sedan #796860 av Nissegossen
Det gäller att trappa ned på alkoholen och först därefter vara helt vit. Om du sätter ut alkoholen på studs kan du drabbas av delirium, vilket kan vara dödligt. På ett sjukhus får du aldrig boten dvs alkohol, gör det själv och trappa ned så klarar du dig ifrån delirium. Blanda benso och alkohol är ett BIG; BIG NO! Varför? Jo du kan blanda benso och alkohol ii flera år, men vid en viss koncentration i blodet och den behöver inte vara hög 8 faldigas berusningseffekten momentant och det pallar inte pumpen för utan du hamnar på bårhuset med en lapp runt stortån där det står valiumintoxikation på.

Ge sjutton i benso! Den är ett rävgift och väldigt svår abstinens på den.

Trappa ned på alkoholen. Det räcker med lite, kanske en öl eller så i ett par dagar därefter sätt ut den helt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 4 månader sedan #796861 av Nissegossen
Du kan med fördel använda dig av Theralen ett antihistamin preparat och den ges tex till alkoholister under dagen istället för benso, samt att den har en tröttande effekt så du kan somna på den. Fråga läkaren om du kan få den. Det är vanligt att missbrukare får den och den är inte vanebildande och den kan användas vid oro vid abstinens istället för benso.
Jag vill bara säga, att ta tabletterna istället för den flytande, då flytande har en otrevlig smak.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 4 månader sedan #796887 av Psyfeatures
Jag har problem med alkohol men inte så stora problem så att jag kommer få delerium tremens eller kramper... Hade jag fortsatt dricka som jag gjorde så hade jag kanske hamnat i den graden av alkohol abstinens senare som leder till det men nu har jag redan slutat dricka i princip nästan helt och har klarat mig förutom en jävla massa ångest och sug efter alkohol etc...

Att blanda benzo och alkohol är ingen bra idé nej, det är något jag har slutat med också.

Angående Theralen, jag har redan testat den och vill inte ha skiten igen. Hjälpte inget mot någonting alls.