Hur gör ni för att känna er trygga när ni ska sova?

Mer
18 år 4 veckor sedan #37401 av Khujo2001
Det gäller att kolla att dörren e låst o spisen e avstängd..
Mer
18 år 4 veckor sedan #37411 av Aspergergirl

Khujo2001 skrev: Det gäller att kolla att dörren e låst o spisen e avstängd..


Fast det är inte så lätt när man inte litar på att ens tidigare kontoll verkligen är gjord. Då måste man kolla igen och igen och igen och tillslut vågar man inte gå och kolla ens och då kryper paniken inom en. För mig är det i alla fall så. Jag kontrollerar dörren flera gånger om INNAN det blivit mörkt, men det hjälper inte mot min rädsla och när det väl ÄR mörkt ute då vågar jag inte gå och känna på dörren längre och det gör mig livrädd.
Mer
18 år 4 veckor sedan #37416 av Suspekt
jag sover på sidan med en kudde över örat och täcket uppdraget delvis över kudden. Så att hela kroppen är täckt.
Mer
18 år 4 veckor sedan #37432 av Nissegossen
Hele gängen! Det är fobier! Det finns bot mot sådant!

Man måste gå i mot det man är rädd för! Att inte vara rädd i vissa situationer är dårskap, men mod är att utsätta sig för det som man tycker är skrämmande och ändå göra det! Det är mod!

Den som måste kolla spisen, när man går igenom behandlingen tillsammans med en terapeut, så är slutprovet att sätta på alla plattor på spisen Och ugnen samtidigt och sedan gå hemifrån och gå runt kvarteret och sedan gå hem.

När man kan det är man botad!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum