Sova middag, yay or nay?

Mer
7 år 7 månader sedan #869557 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sova middag, yay or nay?
Har väldigt svårt att sova på dagen. Jag gör det bara vid enstaka tillfällen då jag är extremt trött.
Mer
7 år 7 månader sedan #869558 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sova middag, yay or nay?
Så fort som jag lägger mig på dagen numera så somnar jag.
Mer
7 år 7 månader sedan #869575 av memphis
Svar från memphis i ämnet Sova middag, yay or nay?
Nu ska jag ta mig en tupplur efter lunchen.
Mer
7 år 7 månader sedan #869582 av Nissegossen
Satt på förmiddagen i stolen framför datorn och var halvt om halvt i dvala, jag var medveten om omgivningen, men totalt avstängd i hjärnan. Det var bra, för det var efter maten jag åt och nu är jag både varm och vaken, behövde det. Jag skall nu snart laga mat, har förberett mig och skalat kålrot och potatis och skurit allt i bitar och de ligger nu i vatten i var sin kastrull. Jag har gjort det för det sparar tid åt mig så det är bara att hälla på salt och först koka kålroten och efter ca 10 minuter lägger jag i potatisen och känner på en sticka jag har för ändamålet.

Sedan är det att dra av skinnet på köttkorven och först koka upp under stark värme och sedan sätta platten på sjudning. Jag gör under tiden såsen och ingredienserna vad gäller kryddor, pepparrot och senap står på diskbänken.

Om han skulle vara något sen, sätter jag på värmen i ugnen och håller allt på värme, får bara hålla i huvudet och säga till honom använd de här grytlapparna om du tar i skaftet. Kastrullerna har rostfria handtag, så de tar ingen skada.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 6 månader sedan #869642 av Melun
Svar från Melun i ämnet Sova middag, yay or nay?
Jag kan sova flera gånger under dagens lopp, beroende om jag tagit nån medicin, och på natten händer det att jag tar kraftiga powernaps framför datorn som får mig att gå och lägga mig igen.
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
7 år 6 månader sedan #869643 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Sova middag, yay or nay?
Sover alltid middag. Men jag kallar det istället för 'siesta'. :)