Sova middag, yay or nay?

Mer
7 år 7 månader sedan #869265 av sodergardfia
Gillar att ta en tupplur mer än att sova på natten. En tupplur tar ju bara en eller ett par timmar, medan just jag sover MINST 11 timmar per natt. Blir rastlös bara av att tänka på det. Men klart man måste sova. Har sovit varannan natt sista veckan o det är lite jobbigt även om jag aldrig vill sova. Morgnarna är värst för då kan jag hallucinera. Sen piggnar jag till.

Den längsta "tupplur" jag tagit var fem timmar en fredagkväll. Tänkte vila lite efter middagen bara. Sen vaknade jag av att mamma stod vid sängen o var jätteorolig. Klockan var 22. Jag hade haft ljudet av på mobilen så hon hade ringt över tio gånger utan att jag märkt det.
Mer
7 år 7 månader sedan #869285 av notwoodstock
Sover. Stör mig inte just nu. Vaknade för tvåmedicinen.
Mer
7 år 7 månader sedan #869465 av krokus
Svar från krokus i ämnet Sova middag, yay or nay?
När jag sover siesta blir det alltid minst två timmars sömn.
Mer
7 år 7 månader sedan #869495 av Nissegossen
Sömn på dan? Ja, helst före 14.00 och att det är en sömn som sträcker sig från en halvtimme till en timme. Det brukar inte störa min nattsömn.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 7 månader sedan #869498 av Nissegossen
Eftersom min ssk ringde mig igår, han skulle ha besökt mig igår, men lämnade återbud för att han ville sluta jobba tidigt. Jag förstår honom då han har blöjbarn vad jag förstått. Därför kan jag inte sova med gott samvete mitt på dagen. Detta eftersom att samtidigt med att han ringde talade jag om min plan och det är att bjuda honom på en måltid när han kommer. Han får kokt köttkorv med rotmos, en vitsås med pepparrot och smaksatt ytterligare med hemgjord senap. Förmodligen även kokta grönsaker som ligger i frysen. Eftersom jag inte har någon köttbuljong att göra såsen på och egentligen inte vill gå och handla idag, så använder jag kalvbuljongfond till såsen. Behöver också handla in både gul och brun senap i form av frön inför julen.

Jag vill ha köpt basvaror till julen på denna månads pengar. På novemberinkomsten gäller att förbereda för julen och redan då köpa in mat inför julen. Detta för att samtidigt med decemberpengarna ha pengar till årets mesta räkningar som är högst på året 1 Januari. Det brukar sägas att Januari är årets fattigaste månad

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 7 månader sedan #869509 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Sova middag, yay or nay?
Tycker inte man märker någon särskild stor skillnad mellan kalvfond och köttbuljong.